برگزاری کارگاه آموزشی «روش‌های تحکیم بنیان خانواده» در قم

قم (پانا) - کارگاه آموزشی روش‌های تحکیم بنیان خانواده عصر امروز در سالن همایش خانه معلم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی «روش‌های تحکیم بنیان خانواده» در قم

کارگاه آموزشی روش های تحکیم بنیان خانواده عصر امروز با حضور مدرسان آموزش خانواده و مربیان و مشاوران مراکز پیوند انجمن اولیا و مربیان استان قم در سالن همایش خانه معلم قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، رضا شاهسواری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی اظهار کرد: پس از دو سال وقفه کرونایی، انتظارات و سطح توقعات و مطالبات مردم بالا رفته و باید سطح معلومات مدرسان آموزش خانواده را ارتقاء داده و سبک های تربیتی را عوض کنیم.

وی یکی از چالش های امروز را موضوع فرزندآوری خواند و گفت: استفاده از داده های مراکز تحقیقاتی ظرفیت بزرگی است که می تواند برای از بین بردن چنین چالش هایی مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه، غلامعلی افروز استاد دانشگاه و کارشناس رسانه ملی، در سخنانی با بیان اینکه عمل کردن به دانسته ها موجب افزایش توفیقات الهی است، به اهمیت موضوع خانواده پرداخت و گفت: هیچ نهادی در عرض خانواده نیست، خانواده یکی از نهادهای جامعه نیست، بلکه نهادآفرین است.

وی افزود: همه برنامه ها و تولیدات وزارتخانه ها باید با نگاه به خانواده باشد و در همین راستا، ضرورت دارد اصل دهم قانون اساسی محقق شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت فرزندآوری و باور فرزندان نسبت به وجود مهر و محبت بین والدین، عنوان کرد: خدا زوج آفرین است و خانواده ها تنها نهاد فطری است که خداوند آفریده است.

وی با اشاره به حدیثی خاطرنشان کرد: با تقوا بودن منجر به محبوبیت نزد خدا و کمک بدون منت به مردم، باعث ایجاد محبت در چشم مردم می شود و افزایش محبوبیت نیز باعث رشد و ارتقاء همدلی و آرامش و بهتر کارکردن سلول های مغزی افراد خانواده می گردد.

وی همچنین برکات صدق، خمس و زکات، صله رحم و سجده طولانی در سلامت جسم و روح را نیز مورد اشاره قرار داد.

در کارگاه فوق، بهزاد دهنوی رئیس اداره مشاوره انجمن اولیا و مربیان کشور نیز حضور داشت.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار