رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

انتقاد به پاسخگو نبودن شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره پاسخگو نبودن شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت انتظار می‌رود که شهرداری تهران نسبت به این تذکرات پاسخگویی لازم را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد به پاسخگو نبودن شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران

در جریان یکصدوچهارمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب، مهدی اقراریان ضمن حضور در پشت تریبون شورا، نسبت به عدم پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رود که شهرداری تهران نسبت به این تذکرات پاسخگویی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: چندی پیش نیز ما شهرداری تهران را ملزم به وصل شدن شهرداری تهران به پنجره واحد کردیم که هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است و امروز نیز قرار است در قالب این طرح شهرداری تهران را ملزم به ارائه لایحه جدیدی بکنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه در ماده 83 قانون شهرداری‌ها آمده است که اگر یک یا چند تن از اعضای شورا به عملکرد شهردار تهران و یا معاونان شهردار یا عملیات شهرداری نقد، اعتراض یا انتقادی دارند می‌توانند این موضوع را از طریق ریاست شورای شهر تهران پیگیری کنند.

اقراریان در این باره توضیح داد: در صورتی که این ایرادات و یا اعتراضات وجود داشته باشند اعضا می‌توانند از طریق ریاست شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تهران انتقال بدهند و نکته حائز اهمیت این است که در صورتی که مفاد این تذکرات پاسخ داده نشود، موضوع می‌تواند به صورت سوال مطرح شود و گام بعدی در واقع سوال از شهردار است.

وی گفت: ممکن است اعضای شورای شهر تهران نقدی به شهردار نداشته باشند و مربوط به عملکرد بخش‌ها و یا معاونان باشد که در این صورت نیز شهردار تهران باید پاسخگو باشد و پس از ارسال سوال از شهردار تهران از سوی ریاست شورا؛ شهردار ظرف 10 روز فرصت دارد که با حضور در صحن شورا به سوال اعضا پاسخ بدهد.

بپرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در انتقاد از تذکر مطرح شده از سوی اقراریان خطاب به چمران، گفت: آقای چمران! این رویه، رویه خوبی نیست و در واقع نظم از شورا گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر روال شود هر نماینده‌ای در هر موقعی دلش بخواهد در قالب تذکر مطالبی را مطرح کند نظم جلسه بهم می‌خورد، تصریح کرد: برخی‌ها با هر کجا مشکل دارند بروند مشکلشان را آنجا حل بکنند و مطرح کردن این موارد نظم جلسه را بهم می‌زند

سروری ادامه داد: در حال حاضر ما در حال بررسی یک موضوع کارشناسی و بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب هستیم که با چنین تذکراتی از سوی یکی از اعضا روبرو می‌شویم و به نظر می‌رسد هر کسی با هر جایی مشکل دارد برود آنجا حل و فصلش بکند و چنانکه این کار ادامه پیدا کند ما هم مجبور هستیم این روند را پیش رو بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار