رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

لزوم به‌روز رسانی دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت که دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا براساس نیازهای روز شهر به‌روز رسانی شود.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم به‌روز رسانی دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه مساله آلودگی هوا در تهران در یکی‌ دو سال اخیر قدری متفاوت و پیچیده‌تر شده و به‌خاطر کم‌آبی که در دنیا و به‌ویژه برخی کشورهای خاورمیانه به‌صورت خاص مثل ایران، افغانستان، عراق، یمن و برخی از کشورها اتفاق افتاده، خود را نشان داده است، گفت: «بخشی از این مسائل ریشه در منشأ خارجی دارد و بعضی‌ها فقط در اقلیمی است. از سویی بعضی آلاینده‌ها تغییر کرده‌اند. به‌طور مثال تا قبل از این ذرات PM2.5 ملاک عمل ما بوده است و دستگاه‌هایی که در شهر وجود دارد، آلایندگی PM2.5 را سنجش می‌کند اما دستگاهی نداریم که PM10 را به‌صورت دقیق بتواند سنجش کند.»

وی با اشاره به نیاز به‌ سنجش ذراتی که کمتر از 10 میکرون هستند، گفت: «این از موضوعاتی است که خیلی تجهیزات در این خصوص نداریم و این یکی از مسائل مهم است که در چند جلسه هم این موضوع را به افراد بالادست منتقل کردم تا این موضوع را پیگیری شود و مساله‌اش را حل کنیم. این فقط موضوع شهرداری تهران نیست و همه دستگاه‌ها بالاخص مجموعه دولت، سازمان محیط زیست و وزارت کشور باید پیگیر این موضوع باشند که مساله حل شود. خیلی از آلاینده‌های جدید هم به این فرایند اضافه می‌شود.»

پیرهادی تاکید کرد:‌ «هر قدر شرایط صنعتی‌تر می‌شود، آلایندگی‌ها و پیچیدگی‌هایی که در عرصه محیط‌زیست اثرگذار است و زیست مردم را ممکن است دچار مشکل کند، بیشتر می‌شود. لازمه آن این است که هم مردم و هم دولتمردان برای این موضوعات راه‌حل‌های مناسب پیدا کنند تا دغدغه تأمین سلامت مردم که برای ما جزء مهم‌ترین اولویت‌هاست، تحقق پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار