گفت‌وگوی دانش‌آموزخبرنگار پانا با مادر شهید حجاریان/ فیلم

اصفهان (پانا) - مادر شهید حجاریان عنوان کرد شهیدان از نفس افتادند تا مردم از نفس نیفتند، قامت راست کردند تا قامتی خم نشود، به خاک افتادند تا به خاک نیفتند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی دانش‌آموزخبرنگار پانا با مادر شهید حجاریان/ فیلم

مادر سردار شهید حسن حجاریان در گفت‌وگو با پانا گفت: «سردار شهید جانشین فرمانده گروهان امام حسین (ع) متولد ۱۳۴۲ در اصفهان بود. وی در دومین روز از اسفند ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه چزابه به خیل شهدا پیوست. پیکر این شهید عزیز پس از ۳۴ سال چشم انتظاری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تفحص و در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت. مادران شهدا سهم عظیمی در پیروزی انقلاب داشتند.»

وی افزود: «شهید حجاریان فایل صوتی برای خانواده خود ضبط کرده بودند که در آن گفتند: بسم الله الرحمن الرحیم. بنام خدا و با یاد خدا و برای خدا شروع می‌کنم. من با انتخاب و میل و آگاهی کامل خودم، هدفم را یافتم و برای رسیدن به این هدف مقدس که در راه انبیاء و اولیاء خداوند متعال است و جهاد در راه خدا و لبیک به اوامر امام امت و منجی نسل بشریت و ادامه راه شهدا است، به جبهه اعزام می‌شوم. با اینکه می‌دانم پدر و مادرم ناراحتند، ولی من برای کشتن این کافران و بعثیان عراقی و بالاخص پیروزی اسلام رفتم. اگر خواست خداوند بود به طرف او هجرت کنم و اگر خداوند این شهادت را نصیبم نکرد، به امید خدا پیش خانواده‌ام برمی‌گردم. به امید پیروزی اسلام می‌روم و امیدوارم در کربلا ملاقات‌مان باشد.»

وی در ادامه صحبت‌های شهید را اینگونه بیان کرد: «فقط در آخر به برادران و خواهرانم بگویم که اول خودسازی کنید، هدف‌تان را پیدا کنید و بعد به دنبالش بروید. نصیحتی که می‌توانم به چند نفر از خویشاوندانم کنم این است که امام را فراموش نکنید. به خداوند قسم اگر امام نمی‌آمدند، اسلام حالا حالا‌ها زنده نمی‌شد. به سخنان این رهبر عظیم گوش دهید. إن‌شاءالله خداوند سایه این رهبر را از سر ما کم نکند.»

خبرنگار: هستی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار