مدیر‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کلات:

خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی سه کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت در بیانیه گام دوم انقلاب سه کلیدواژه مطرح شده است. خودسازی که شناخت از خود بالاترین نوع شناخت است. خودسازی باعث دگرسازی خواهد شد. دومین کلید واژه جامعه‌پردازی است و سومین کلیدواژه تمدن نوین اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی سه کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب است

با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات، جلسه سرپرستان مدارس شبانه‌روزی شهرستان کلات برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه تشریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب سه کلید واژه مطرح شده است: اولین کلیدواژه آن خودسازی است، در دین و آیین اسلام نیز بر این موضوع تاکید ویژه‌ای شده است. شناخت از خود بالاترین نوع شناخت است. اگر خودسازی باشد و رابطه ما با خدا قوی شود، ارتباط با بندگان نیز راحت است. خودسازی باعث دگرسازی خواهد شد، تا خودسازی نکنیم، دگرسازی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی همچنین گفت: دومین کلیدواژه جامعه پردازی است. سومین کلید واژه تمدن نوین اسلامی است، در تمدن نوین اسلامی بر علم تاکید شده است. ما باید در زمینه علمی رشد پیدا کنیم. به تعبیر مقام‌ معظم رهبری، قله های علمی را باید درنوردیم و فتح کنیم.

وی بیان کرد: دو مقوله مهم شکل گیری در تمدن نوین اسلامی علم و عدالت است. وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت نیز در همین راستا برقراری عدالت آموزشی و تربیتی است. مطالبه جامعه امروز از ما در حد بخشنامه و شرح وظیفه نیست، بلکه انجام عمل صالح ،کار نیک و اثرگذار مد نظر است.

پروانه گفت: موضوع عدالت حائز اهمیت است، نوع نگاه، پذیرش، برخورد شما سرپرستان نسبت به دانش آموز مهم است. شما سرپرستان، مربیان توانمندی هستید که باید در کنار آنها قرار بگیرید. شما همکاران عزیز خوب می دانید دانش آموزانی که در اختیار ما قرار دارند اماناتی هستند که باید به بهترین نحو تربیت شوند تا در آینده و در جامعه اثرگذار باشند.

این مقام مسئول افزود: شما سرپرستان نقش بسزایی در تعیین سرنوشت این عزیزان دارید، اثرگذاری شما در بسیاری از موارد از مدیران و معلمان بیشتر است. چرا که شما بیشترین زمان را با آنها در طول روز سپری می کنید. دانش آموز با شما رابطه حسنه و ارتباط صمیمی برقرار می کند و این بهترین فرصت برای انجام کارهای ماندگار و اثربخش است.

وی بیان کرد: جهاد تبیین موضوعی بود که مدیر آموزش و پرورش شهرستان در‌ جمع سرپرستان مدارس شبانه روزی بر نهادینه شدن آن تاکید و مطرح کرد: جهاد تبیین باید در مدارس نهادینه شود و موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد. به زبان ساده، جهاد تبیین یعنی آگاه سازی،شفاف سازی مسائل،صداقت،بیان ساده مسائل ،چالش ها ،فرصت ها،ظرفیت ها و ...

وی اظهار کرد: اقامه نماز، توجه به مسائل اعتقادی و دینی، عفاف و حجاب، حضور و غیاب دانش آموزان، پرهیز از برخوردهای ناشایست، ایجاد محیط شاد و با نشاط، توجه به موضوع سلامت روان دانش آموزان، ایجاد نشاط معنوی در محیط خوابگاهی و... از موضوعاتی بود که مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در پایان به آن پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار