رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رشد اعتبارات آذربایجان‌ شرقی بالاتر از میانگین کشوری

تبریز (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را امسال دو درصد از میانگین کشوری بالاتر خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد اعتبارات آذربایجان‌ شرقی بالاتر از میانگین کشوری

محمد فرشکاران افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است که نسبت به سال‌های قبل رشد مطلوب تری محسوب می شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه ای جاری استان نیز رقمی در حدود ۹۶۰ میلیارد تومان بود که امسال با رشدهای افزایش حقوق و اعتبارات به یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان می رسد.

وی یادآور شد: اعتبارات هزینه ای مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی استان و تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به اعتبارت پروژه های استانی است که در سطح استان حالت عملیاتی و اجرایی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مجموع رتبه هشت اعتبارات کشوری را داریم و تلاش می کنیم با توجه به شاخص هایی که در تدوین، تهیه و توزیع اعتبارات استانی در کشور وجود دارد بتوانیم سهم حقه استان را از منایع عمومی کشور به دست آوریم.

وی با بیان اینکه در دوره های قبل استان از یک حالت روندی ثابت در اعتبارات پیروی کرده که با افزایش های سالیانه این اعتبارات نیز افزاش یافته است، افزود: تلاش و پیگیری های به موقع مدیران استانی در جذب اعتبارات از ستادها، وزارتخانه های مربوطه و سازمان های مرکزی بسته به نوع برنامه ریزی و نگرش به پروژه های داخلی استان و تعریف پروژه هایی که وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی را ترغیب به سرمایه گذاری و آوردن اعتبار به استان کند، می تواند این سهم را بالا برد.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان استان بتوانند روی طرح ها و مسائل مهم استان تشریک مساعی داشته باشند و با پیگیری های خود و استفاده از ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند پویایی و تحرک پروژه ها را خواستار باشند باز هم سهم اعتباری استان قابل ارتقا خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: مدیران استانی هم باید در کنار نمایندگان بوده و آنها را از موضوعات و اطلاعات دقیق اجرایی و عملیاتی پروژه های استان مطلع سازند که آنها هم بتوانند دقیق تر پیگیری کنند؛ این فعالیت ها باعث می شود ورود اعتبارات به استان افزایش پیدا کند و در نهایت رتبه اعتباری استان افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار