سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان در حال پشت سر گذاشتن موج اول آنفولانزاست

اصفهان (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت روند کاهشی آمار آنفولانزا از چهار روز پیش در استان اصفهان آغاز شده است و در حال پشت سر گذاشتن موج اول این بیماری است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان در حال پشت سر گذاشتن موج اول آنفولانزاست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک گفت: موج آنفولانزا از اواسط مهر شروع شد و افزایش یافت، اما از چهار روز گذشته آمار آن افت پیدا کرده و این روند ادامه می‌یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیماری آنفولانزا هر سال با فراز و فرود‌هایی همراه است، اظهار کرد: در حال حاضر قله موج اول آن را گذراندیم، اما این احتمال وجود دارد که موج دوم آن ۲ یا سه ماه آینده و اواخر آذر یا اوائل دی امسال اتفاق بیفتد.

وی، مهمترین عامل در پیدایش موج بعدی آنفولانزا را عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و اضافه کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مداوم دست‌ها و همچنین تزریق واکسن در پیشگیری از ابتلا به آن موثر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین بدن انسان باید در برابر این بیماری قوی باشد که عواملی مانند سبک زندگی سالم، مصرف میوه، سبزی، مایعات و پروتئین، خواب مناسب و تحرک کافی برای تحقق آن ضروری است.

وی درباره کرونا نیز گفت: آمار همه گیری بیماری کووید-۱۹ در یک هفته اخیر در استان اصفهان به‌طور تقریبی ثابت بود و میزان مرگ و میر بسیار کم بود و در چهار روز به صفر رسید.

عقدک افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه میانگین ۲۰ نفر و ثابت بوده است و تا زمانیکه این بیماران را داریم، احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به آخرین رنگبندی همه گیری بیماری کووید-۱۹، اظهار کرد: از ۱۴ آبان هیچ یک از شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار ندارد و ۲ شهرستان نطنز و نایین وضعیت نارنجی (پر خطر) دارند.

عقدک با بیان اینکه شهرستان اصفهان در این هفته در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفت، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد، موج هفتم کرونا به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و باید دید که آیا در ماه‌های آینده باز هم موج کرونا خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به حدود ۳۲ درصد و استفاده از ماسک به ۱۹ درصد در کشور رسیده است، تصریح کرد: بر اساس مشاهدات میدانی به نظر می‌آید که با اوج گرفتن بیماری آنفلوآنزا، میزان استفاده از ماسک در بین مردم مقداری بهبود یافت.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۱۴۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۵ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

از ابتدای همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان تا کنون ۵۱۶ هزار نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲ هزار نفر از بین آن‌ها بر اثر این بیماری جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار