سامان آقازمانی در گفت‌وگو با پانا:

‌چرا همیشه پرسپولیس مشکل مالی دارد اما استقلال نه

پرسپولیس می‌تواند با ۳ مهاجم بازی کند/ کی‌روش سورپرایزی برای جام جهانی ندارد

تهران (پانا) - هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است که این باشگاه همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده اما باشگاه رقیب هیچ وقت چنین مسائلی نداشته است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
‌چرا همیشه پرسپولیس مشکل مالی دارد اما استقلال نه

امیرحسین اشرفی / سامان آقا‌زمانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در یازده هفته اخیر لیگ برتر اظهار داشت: «تیمی که صدر جدول است، نمی‌شود به آن انتقاد کرد. بازی‌هایش قابل‌قبول بوده و به تیمی که توانسته با همه مشکلات پیش رو باز بتواند خودش را پیدا کند و قبل از جام جهانی صدر را بگیرد، باید آفرین گفت. نمی‌دانم چرا استقلال این‌همه مدیرعامل عوض می‌کند، به مشکلات مالی برخورد نمی‌کند‌. تازه آن‌ها شرایط مالی بهتری هم دارند. همین چند روز قبل قسط قرارداد قرضی محمد محبی را پرداخت کردند. اما باشگاه ما حساب‌هایش بسته است.»

وی افزود: «همیشه پرسپولیس با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما استقلال حسابش پر است. استقلال هزینه‌ای که کرده، خیلی بیشتر بوده اما گل محمدی کار بزرگی انجام داده است. آن‌ها شرایط مالی بهتری داشته‌اند اما نتیجه را ما گرفتیم. در فصل نقل و انتقالات هم هرشکل دلشان خواست بازیکن گرفتند. پرسپولیس هم بازیکنان خوبی گرفته اما برای تعطیلات نیم‌فصل حتماً باید نیمکتش را با یکی دو خرید خوب قوی کند.»

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «نمی‌دانم افت بازیکنان پرسپولیس در این مقطع به چه دلیل است. سروش قبلاً خیلی خوب بازی می‌کرد. به باشگاه دیگری رفت و بعد برگشت. ترابی، صادقی و خیلی از بازیکنان ما توانایی بالاتری دارند اما خوب بازی نمی‌کنند. فکر می‌کنم نبود تماشاگران هم تأثیر زیادی دارد. ازلحاظ کیفیت هم‌بازی‌ها افت می‌کند‌ دوسه سال است روح فوتبال بدون تماشاگر گرفته‌شده است. الان تا اینجا واقع چه هیجانی دیدیم؟ مردم هم دل‌ودماغ فوتبال دیدن ندارند چون کیفیت بازی‌ها خوب نیست. بازیکنان هم کیفیت و آن انگیزه و شور و اشتیاق را ندارند. تماشاگر بازیکن را روبه‌جلو هول می‌دهد. به آن انگیزه می‌دهد. اما امیدوارم بعد از جام جهانی تماشاگران به ورزشگاه برگردند.»

سامان آقا زمانی گفت: «بازیکنان نباید به خاطر خط خوردن از تیم ملی و نرفتن به جام جهانی افسرده شوند و روحیه مبارزه را از دست بدهند. همه می‌دانند کی‌روش در تیم ملی از بازیکنان خاصی استفاده می‌کند و تیم ملی اسکلت خاصی دارد. کی‌روش سورپرایزی برای جام جهانی ندارد و همه می‌دانند از آلان چه کسانی می‌روند. دنیا به آخر نرسیده و بازیکنان نباید خودشان را ببازند. بعد از جام جهانی، جام ملت‌ها هم هست. روزی در تیم ملی عارف غلامی که خط‌خورده بود، دیدم گریه می‌کند. به او گفتم، مگر دنیا به آخر رسیده است. کی‌روش لیگ را زیر نظر دارد. اگر بازیکنی خوب باشد، بدون شک او را می‌بیند. معضل کار اینجاست که بازیکنان ایرانی احساسی هستند و زود روحیه‌شان را از دست می‌دهند.»

وی با اشاره به درخشش لوکادیا تاکید کرد: «او واقع مهاجمی زهردار است و توانایی‌اش را نشان داده. دیاباته هم آرام‌آرام به تیم اضافه می‌شود و جای خودش را پیدا می‌کند. قدر سرزمین خیلی خوبی دارد و بسته به شرایط بازی گل محمدی می‌تواند به‌طور هم‌زمان از لوکادیا و دیاباته استفاده یا حتی با ۳ مهاجم بازی کند. استفاده هم‌زمان از آن‌ها نیازمند برنامه و تمرین است. فوتبال روی شانس و تصادف هم هست و گاهی اوقات اگر بدشانس باشید، نتیجه را از دست می‌دهید. قبول دارم که آن‌طور که باید موقعیت‌سازی نمی‌کنیم اما آن‌قدر هم بد نبودیم. باید این‌قدر خوب باشیم تا اتفاقات و حوادث نتواند جلوی نتیجه‌گیری تیم را بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار