در ناحیه یک بهارستان:

زنگ آزمایشگاه سلول بنیادی نواخته شد

بهارستان یک (پانا) - زنگ آزمایشگاه «سلول بنیادی» در پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی روشن بهارستان یک، قطب سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان نواخته شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آزمایشگاه سلول بنیادی نواخته شد

فاطمه جباری، مدیر پژوهش‌سرای شهید احمدی‌روشن آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این رابطه اظهار کرد: یگانه طاهری دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه شهید کاونده و دانش‌پژوه عضو انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرا، در نقش سلول بنیادی به همراه اعضای انجمن سلول‌های بنیادی شامل معصومه رهنمایی، رقیه حقی، مبینا بهلولی و پریسا خانی بیگ، با حضور در محل پژوهش‌سرا، زنگ روز ملی آزمایشگاه را به صدا درآوردند.

در ادامه، جباری ضمن اشاره به نکاتی از سلول‌های بنیادی و پزشکی، بیان کرد: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از رشته‌های جدید علمی در زمینه پزشکی و درمان بسیاری از بیماری‌های بشریت است.

وی در ادامه آشنایی با این علم را نیاز هر جامعه علمی عنوان کرد و گفت: لازم است که دانش‌آموزان از پایه‌های ابتدایی برای یادگیری این علم تلاش کنند تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خود در زمینه‌های مختلف سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی باشند.

جباری در ادامه افزود: در کنار تحقیقات مختلفی که صورت گرفته است، همچنان ناشناخته‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از ما بعنوان افراد مسئولیت‌دار در جامعه وظیفه تحقیق و پژوهش در این زمینه را داشته و می‌توانیم در آینده نقش بسزایی در پیشرفت این علم و یافته‌های حاصل از آن به بشریت داشته باشیم.

در پایان جباری، خطاب به دانش‌آموزان، بر لزوم پژوهش، پرورش دیدگاه راه حل‌گرایی و تقویت خلاقیت خود، تاکید کرد.

همزمان با این مراسم، کارگاه آموزشی "نحوه دفریز کردن سلول و کشت سلول" در این پژوهشسرا برگزار شد.

در این کارگاه، دانش‌آموزان ضمن بازدید از نمایشگاه تجهیزات مورد نیاز کشت سلول، با نحوه کشت، تکثیر و تمایز سلول‌ها برای انجام آزمایشات تحقیقاتی آشنا شدند.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار