شهدای ترور دانش آموز از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰؛

داده‌نگار تفصیلی شهدای ترور دانش‌آموز در ایران

تهران (پانا) - برای اولین‌بار، داده‌نگار تفصیلی شهدای ترور دانش‌آموز ایران به کوشش بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
داده‌نگار تفصیلی شهدای ترور دانش‌آموز در ایران

به گزارش‌ پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، این داده‌نگار که آمار شهدای ترور دانش‌آموز از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ را در‌بر‌می‌گیرد، در قالب اینفوگرافیک و نمودار منتشر شده و براساس مکان ترور، عملیات‌های گروه‌های تروریستی، تعداد قربانیان ترور، میانگین سن، جنسیت و مقطع تحصیلی و نام و مشخصات شهدا دسته‌بندی شده است.

در این داده‌نگار ضمن تحلیل وقایع تروریستی به آمار ۶۴۳ شهید ترور دانش‌آموز ۶ تا ۱۸ ساله اشاره شده است که در جنایات گروهک‌های مختلف تروریستی در نقاط مختلف کشور به شهادت رسیدند که از این میان ۱۳۰ نفر از دانش‌آموزان ترور شده زیر ۱۰ سال سن داشتند و ۵۱۳ نفر دیگر ۱۱ تا ۱۸ ساله بودند که ۵۵ نفر دختر و ۵۸۸ نفر پسر بودند.

۲۸ نفر از این دانش‌آموزان در عملیات‌های تروریستی مستقیم و هدفمند، ۱۱نفر در عملیات‌های انتحاری، ۳۳ نفر در بمب‌گذاری‌ها، ۴۵۴ نفر در ترورهای کور و راهبندان‌های جاده‌ای، ۱۲ نفر در عملیات گروگان‌گیری و تحت شکنجه تروریست‌ها، ۱۰۰ نفر در مین‌گذاری تروریست‌ها در مناطق مختلف و ۵ نفر دیگر در عملیات‌های تروریستی که مستقیما توسط دولت و ارتش آمریکا صورت گرفته و از آن به عنوان «تروریسم دولتی» یاد می‌شود به شهادت رسیده‌اند.

‌بیشترین تعداد شهدای ترور دانش‌آموز مربوط به استان کردستان با 150 شهید و کمترین تعداد شهدای ترور دانش‌آموز مربوط به استان هرمزگان با 1 شهید است.

کوچکترین دانش‌آموز شهید امید رحیمی دربنده از استان کردستان با 5 سال و 5 ماه سن می‌باشد که توسط ضدانقلاب به شهادت رسید و بزرگترین دانش آموز شهید رجب سهیلی از استان گلستان با 18 سال و 8 ماه سن می‌باشد که توسط منافقین به شهادت رسیده است. روحشان شاد ...

این داده‌نگار تفصیلی برای اولین‌بار و پس از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با بررسی و تحلیل آماری صدها سند از منابع و اطلاعات شهدای ترور گرداوری شده است.

داده‌نگار تفصیلی شهدای ترور دانش‌آموز در ایران را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار