معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط‌زیست اعلام کرد؛

تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصان محیط‌زیست

تهران (پانا) - معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت تشکیل هسته‌های تخصصی و اتاق فکر با دعوت از متخصصان محیط‌زیست ایجاد شده که در این خصوص موضوعات زیادی در بحث‌های متنوع محیط طبیعی به‌ویژه مدیریت حیات‌وحش آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصان محیط‌زیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست حسن اکبری در نشست با رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: موضوعات محیط‌زیست بسیار متنوع، پیچیده و با بحث‌های زیادی همراه است که می‌طلبد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به‌خصوص در گروه محیط‌زیست در رفع چالش‌های محیط زیستی کشور به ما کمک کرده و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع مشکلات محیط‌زیست سوق دهد.

وی افزود: حداقل در مسائل تولید داده، ارائه اطلاعات و نیز حمایت لجستیکی، می‌توانیم در انجام پایان‌نامه‌ها، دانشجویان این رشته را یاری کنیم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم که همکاری‌های بین سازمان محیط‌زیست و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تقویت‌شده و بتوانیم از ظرفیت همکاری‌های مشترک یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران هم در این نشست گفت: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کهن‌ترین واحد آموزش علم منابع طبیعی در کشور است که از سال 41 تأسیس و با سه گروه کار خود را آغاز کرده است.

مهدی قربانی اظهار کرد: اکنون تعداد اعضای هیات علمی 60 نفر و دانشگاه با ظرفیت 1000 نفر دانشجو مشغول به فعالیت است که از این تعداد 600 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

وی گفت: محیط‌زیست طبیعی امروزه براثر فعالیت‌های نادرست انسانی دستخوش تغییراتی شده و نیاز به این داریم که با استفاده از حفاظت مشارکتی، جوامع محلی را توانمند کنیم. برای حفاظت مشارکتی، نیازمند توجه به پتانسیل‌های اجتماعی و جوامع محلی از یک‌سو و هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی از سوی دیگر هستیم تا بتوانیم کاربرد فناوری‌های نوظهور را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست بکار گیریم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: عدم توجه به کارآفرینی طبیعت‌محور، محیط‌زیست ما را تهدید می‌کند و آماده‌ایم تا با همکاری‌های متقابل، گامی مثبت در این خصوص برداریم.

در ادامه مدیران دفاتر تخصصی معاونت، مدیر گروه محیط‌زیست دانشکده و سایر حاضران در جلسه به تشریح چالش‌های محیط طبیعی کشور و ارائه راه‌حل‌های ممکن پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار