پانا بررسی کرد:

دلایل پررونقی معاملات مسکن در منطقه 5 + جدول

تهران (پانا) - منطقه 5 تهران یکی از پررونق‌ترین مناطق در معاملات مسکن است و به گفته یکی از مشاوران املاک این منطقه دلیل عمده این موضوع وجود خانه‌های کوچک متراژ و هم‌جواری‌اش با منطقه 22 تهران است که به‌تناسب جمعیت ساکن در خودش مدرسه ندارد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دلایل پررونقی معاملات مسکن در منطقه 5 + جدول

طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده است متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران در مهرماه ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۳۸.۲ درصد افزایش‌ یافته است. همچنین در این گزارش عنوان‌شده که طبق توزیع معاملات انجام‌شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران منطقه ۵ با ۱۵ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد خرید خانه 70 متری در منطقه 5 کمتر از 3 میلیارد تومان ممکن نیست.

احمد مؤمنی، مشاور املاک در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه منطقه 5 تهران عموماً در معاملات مسکن پررونق است، گفت: «این منطقه به‌دلیل نوساز بودن خانه‌های با متراژ متوسط و کم به‌راحتی پیدا می‌شود و این روزها با افزایش قیمت مسکن خانواده‌های طبقه متوسط بیشتر طالب این نوع متراژها هستند ازاین‌جهت به منطقه 5 بیشتر مراجعه می‌کنند ضمن اینکه به لحاظ امکانات و دسترسی در شرایط خوبی واقع‌ شده است.»

مؤمنی اظهار کرد: «یکی دیگر از دلایل تردد زیاد به منطقه 5 و بالا بودن معاملات مسکن در این منطقه به دلیل مجاورت این منطقه با منطقه 22 است. منطقه 22 امکاناتی چون مدرسه به نسبت جمعیتی که دارد کمتر است و خانواده‌هایی که در منطقه 22 ساکن هستند در فصل بازگشایی مدرسه مایل‌اند در منطقه 5 ساکن شوند حتی اگر ناگزیر به اجاره خانه باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار