تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور؛ هشدار به کشاورزان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر و نسبت به بارش‌های سیل‌آسا، تگرگ، برف و خسارت به محصولات کشاورزی در برخی استان‌ها هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور؛ هشدار به کشاورزان

بررسی جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی در شرق کشور فعال بوده و به‌تدریج اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. بر این اساس امروز در جنوب استان‌های بوشهر و فارس، برخی مناطق هرمزگان،‌ سیستان و بلوچستان،‌ کرمان، شرق یزد،‌ خراسان جنوبی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. همچنین در شرق سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا شنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمالی شرق کشور در خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز و ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و به‌تدریج با شمالی شدن جریان باد روی دریای خزر بارش همراه با وزش با و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران شروع و دریای خزر مواج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد و در سواحل شمالی بارش‌ها تشدید شده و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

سه‌شنبه در شمال غرب،‌ گیلان،‌ دامنه‌های زاگرس در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرناکی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار