معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

اگر بخواهیم جامعه‌ای را ناکارآمد کنیم، کافی است دختران را زمین‌گیر کنیم

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای ناکارآمد شود، کافی است دختران زمین‌گیر شوند، زن محور تولید در خانواده است، بنابراین باید بتوان در آموزش‌وپرورش، اصول اساسی اسلامی را آموزش داد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر بخواهیم جامعه‌ای را ناکارآمد کنیم، کافی است دختران را زمین‌گیر کنیم

علی اصغر حسنان، در رویداد نمادین پلاکاردنویسی و ساخت دست‌سازه‌های ضداستکباری با عنوان رویداد «آینده روشن» در مدرسه دوره دوم دخترانه شاهد سمنان همزمان با سراسر کشور، با گرامیداشت روز دانش آموز و شهادت سه دانش آموز در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، گفت: بانوان در طول تاریخ نقش تربیتی موثری در سطح جامعه داشتند؛ همچنان که امام خمینی فرموده اند: «از دامن زن، مرد به معراج می رود.» که این خود بیانگر اوج نقش بانوان است. هر شخص از بدو تولد خود تحت تربیت بانوان در کانون خانواده قرار دارد و بنای تربیتی او از همانجا شکل می‌گیرد.

وی بااشاره به نقش و اهمیتی که اسلام برای جایگاه زنان تعیین کرده، افزود: زنانی که به معنویات و مسائل اخلاقی و تربیتی اهمیت بیشتری می‌دهند، همواره در جایگاه ویژه و موفق‌تری قرار می‌گیرند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان، باتوجه به برگزاری چنین رویداد هنری در سراسر استان در راستای نشان دادن حس انزجار و کینه توزی دانش آموزان از دشمنان کشور عزیزمان ایران، خاطرنشان کرد: از دانش آموزان می‌خواهم از زبان هنر برای بیان ایده‌ها و خواسته‌های خود استفاده کنند؛ چرا که زبان هنر، زبان برنده‌تر، دلنشین‌تر و اثرگذارتری است.

حسنان در ادامه با عنوان این مطلب که یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت های شش گانه را تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان در مدارس تشکیل می دهد تا دانش آموزان با فرآیند مطالبه گری، انتقاد قانونمند و احترام به حقوق عموم را بیاموزند، تصریح کرد: حس وطن دوستی و افتخار به ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی توام با فرهنگ مطالبه گری قانونمند، از مواردی است که باید به دانش آموزان و آینده سازان آموخت؛ موضوعی که در تربیت نسلی مسئولیت پذیر و هدفمند تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هویت ملی از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ به گونه ای که ایشان در دیدار اقشار مختلف مردمی همواره بر آن تاکید دارند، گفت: عشق به وطن یک میلی طبیعی است که خداوند در بین همه مخلوقاتش قرار داده است. وطن از عناوینی است که نزد همه انسان ها و همچنین ادیان آسمانی و بخصوص، دین مقدس اسلام مورد توجه بوده و از احترام و قداست خاصی برخوردار است که در آموزه های دینی به محبت و مهرورزی نسبت به آن سفارش فراوان شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان در پایان ضمن دعوت دانش آموزان به شرکت در راهپیمایی 13 آبان ماه امسال، با اشاره به اینکه در وطن پرستی، تقویت همبستگی ملی، اعتماد به نفس ملی و در نتیجه اقتدار و حاکمیت ملی یک کشور تحقق می یابد، اظهارکرد: حس وطن پرستی را می توان با نصب پرچم ایران در کلاس‌های درس افزایش داد. دانش آموزان امروز که نسل چهارمی انقلاب هستند، نیاز به نهادینه کردن حس وطن پرستی در وجودشان دارند تا از آثار وطن پرستی در آینده نه چندان دور بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار