تاثیر ترب سیاه در رشد مو، پاکسازی پوست و سلامت کبد

تهران (پانا) - ترب سیاه سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، املاح و مواد معدنی است و در تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی تاثیر مثبت دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر ترب سیاه در رشد مو، پاکسازی پوست و سلامت کبد

به گزارش جامعه 24، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که از ترکیب ترب سیاه، در داخل سالاد خود بهره ببرید، چرا که می‌توانید از بیماری‌های مختلفی در امان بمانید. طبع ترب سیاه گرم و خشک است و برای متعادل ساختن طبع آن می‌توان کمی نمک، عسل یا زیره در کنار آن استفاده کرد.

یکی از خواص ترب سیاه کمک به تقویت و افزایش رشد موهاست. از آنجایی که آب ترب سیاه حاوی سلنیوم و منیزیم است، موجب تقویت ریشه‌های مو شده و با بهبود گردش خون در پوست سر ریزش مو را درمان می‌کند. با درمان ریزش مو شاهد تقویت و افزایش رشد مو‌ها خواهید بود. درمان مو‌های خشک و آسیب دیده، مو‌های چرب، درمان شوره سر با کنترل چربی پوست و تقویت ساقه مو از دیگر فواید ترب سیاه برای مو‌های شماست.

پاکسازی پوست با ترب سیاه

ترب سیاه سرشار از ویتامین ب است، از سوی دیگر در ترب سیاه روی و فسفر به وفور یافت می‌شود که این امر باعث سم زدایی قوی خون را در پی دارد. اگر به دنبال پاکسازی خون بدن و در نتیجه پوستی روشن و سالم هستید، گنجاندن ترب سیاه در برنامه غذایی خود را فراموش نکنید.

فواید ترب سیاه در سلامت کبد

سلامت کبد براساس آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است، زیرا این آنزیم، باعث فعال شدن فعالیت آنزیم‌ها در کبد می‌شود و سموم را در بدن کاهش می‌دهد. کارشناسان بهداشت و درمان همواره توصیه می‌کنند که به تعادل سازی گلوتاتیون دقت کنید.

برای تامین این آنتی اکسیدان خاص، می‌توانید به صورت روزانه ترب سیاه مصرف کنید تا به مسیر تعادلی مناسب برسید. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در سبزیجات برای حفظ سلامت کبد ضروری هستند.

پیشگیری از سرطان با ترب سیاه

ترب سیاه به عنوان یکی از سبزیجات چلیپایی شناخته می‌شود. یکی از گزینه‌های سم زدا در ترب سیاه ایندول-۳-کاربینول است. طبق مطالعات انجام شده این ترکیب ضد استروژنی تاثیر به سزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های وابسته به هورمون کمک می‌کند.

فواید ترب سیاه برای سنگ صفرا

از دیگر خواص ترب سیاه خاصیت دیوریتیک و ادرارآوری آن است، این خاصیت ترب سیاه را به یک گزینه درمانی برای درمان کیسه صفرا و تسکین درد آن تبدیل کرده است. آب ترب سیاه همچینن برای دفع سنگ کیسه صفرا و دفع سنگ کلیه مفید است. به یاد داشته باشید که افرادی که مبتلا به انسداد صفرا هستند باید از مصرف ترب سیاه اجتناب کنند.

تاثیر ترب سیاه بر سلامت قلب

ترب سیاه باعث کاهش فشار خون شده و کلسترول بالای خون را کاهش می‌دهد، این امر باعث سلامت قلب شده و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ترب سیاه

یک سیستم ایمنی مقاوم از بدن در مقابل سموم، باکتری‌های عفونی، سلول‌های سرطانی و پاتوژن‌های مختلف جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر تولید سلول‌های سفید خون را هم افزایش می‌دهد.

سیستم ایمنی بدن به ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم برای تقویت سیستم ایمنی نیاز دارد. ترب سیاه، می‌تواند سطح مناسبی از ویتامین C را به همراه منیزیم فراهم کند، که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

تاثیر ترب سیاه در لاغری

یکی از خصوصیات ترب سیاه برای بدن فیبر موجود در آن است. مصرف فیبر نیز برای لاغری ضروری است. ترب سیاه با داشتن فیبر‌های رژیمی، املاح معدنی متعدد و همچنین برخی از ویتامین‌ها تاثیر به سزایی در کاهش وزن و لاغری دارد.

ترب سیاه چربی ندارد و از طرفی انرژی بسیار کمی معادل ۱۸ کالری را با مصرف ۱۰۰ گرم از آن می‌توان به بدن رساند. با توجه به این موارد استفاده از ترب سیاه می‌تواند به جلوگیری از احساس گرسنگی و پرخوری کمک کند و این موضوع به وجود فیبر فراوان آن برمی‌گردد. فیبر با جذب آب در دستگاه گوارش، حجم بیشتری به خود می‌گیرد.

سبزیجات کم کالری را می‌توان به عنوان میان وعده برای جلوگیری از گرسنگی در برنامه غذابیی قرار داد تا شاهد تاثیر آن در لاغری بود.

تاثیر ترب سیاه برای سرماخوردگی

از دیگر خواص ترب سیاه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ترب سیاه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خاصیت ضد التهابی دارد و با این خاصیت خود از احتقان و گرفتگی سینه جلوگیری می‌کنند.

مصرف ترب سیاه می‌تواند به کاهش و بهبود سرفه و سرماخوردگی کمک کند. یکی دیگر از خواص ترب سیاه تسکین مشکلات تنفسی از جمله سرماخوردگی و برونشیت و عفونت دستگاه تنفسی است.

ترب سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین C است، که وجود این ویتامین برای تقویت دستگاه ایمنی بسیار مفید است. این خاصیت ترب سیاه و تقویت سیستم ایمنی به درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، برونشیت و سرفه کمک می‌کند.

کاهش سطح کلسترول با ترب سیاه

ترب سیاه یک نیروگاه فیبر است، مواد مغذی برای حفظ سطح کلسترول، مورد نیاز است. علاوه بر این، سبزیجات نیز می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بالا کمک کنند فیبر رژیمی که در ترب سیاه یافت می‌شود، کلسترول اضافی را از رگ‌های خونی جذب می‌کند و باعث جریان خون مناسب می‌شود.

این کار، خطرات ناشی از سکته مغزی، سکته قلب و آترواسکلروز را کاهش می‌دهد. با این وجود، شما نباید خود درمانی و خود دارویی را انجام دهید، و در صورت داشتن سطح بالای کلسترول، باید بلافاصله به متخصص مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنید.

ترب سیاه راهکاری برای تسکین سرفه

ترب سیاه تاثیر به سزایی در پاکسازی مخاط دارد. از آن برای پاکسازی مجاری تنفسی از عفونت، می‌توان استفاده کرد. از این ماده غذایی برای رفع عوارض سرماخوردگی و آنفولانزا نیز استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار