‌وضعیت اجاره‌بها در تهران بدون پرداخت ودیعه

تهران (پانا) - برای اجاره‌خانه 70 تا 100 متری بدون ودیعه در منطقه متوسط شهر تهران حداقل باید ماهیانه 30 میلیون تومان پرداخت شود. ازاین‌جهت مشتری این نوع خانه‌ها عموماً نمی‌تواند از طبقه متوسط که حقوق کارمندی 8 میلیونی می‌گیرند، باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
‌وضعیت اجاره‌بها در تهران بدون پرداخت ودیعه

این روزها اجاره‌داری مسکن برای بسیاری تبدیل به شغل شده است و منبع درآمد برخی از افراد جامعه است. مسکن‌های خالی که قرار بود روزگاری مالیات بدهند حالا با این شرایط اقتصادی تبدیل به منبع درآمد صاحبان‌شان شده است و به اجاره می‌رود و در برخی موارد پول پیشی پرداخت نمی‌شود.

رضا امیدی، یکی از مشاوران املاک تهرانی در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت اجاره خانه بدون پول پیش عنوان کرد: «زمانی خانه‌های خالی مهم‌ترین ابزار برای حفظ سرمایه بود و هر کسی پولش می‌رسید خانه‌ای می‌خرید حالا یا اجاره می‌داد یا نمی‌داد به‌هرحال ارزش پولش کم نمی‌شد اما این روزها تقاضا برای اجاره‌داری بالا رفته است و عموماً صاحب‌خانه‌ها تمایل به گرفتن اجاره دارند و ودیعه را بسیار کم کرده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و نچرخیدن تولید در کشور باعث شده صاحبان خانه‌های خالی به‌سمت اجاره‌داری املاک‌شان رو بیاورند، اظهار کرد: «با بالا رفتم اجاره تعداد جابه‌جایی‌ها کمتر شده اما صفر نشده و این یعنی همچنان افرادی هستند که می‌توانند و مایل‌اند صرفاً اجاره پرداخت کنند، البته مبلغ اجاره بدون پیش به‌گونه‌ای نیست که طبقه متوسط و کارمند توان پرداخت آن را داشته باشند.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای اجاره خانه بدون ودیعه مبلغ پرداختی چند برابر حقوق یک کارمند است. متوسط مبلغ اجاره بدون ودیعه برای یک‌خانه 70 تا 100 متری در منطقه متوسط شهر تهران حدود 30 میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار