امام جماعت مسجد جامع فیروزکوه:

عقل و بصیرت چراغ زندگی هستند

فیروزکوه( پانا) - امام جماعت مسجد جامع شهرستان فیروزکوه در آیین نمادین افتتاحیه طرح مصباح‌الهدی که در دبیرستان ۱۷ شهریور فیروزکوه برگزارشد گفت عقل و بصیرت چراغ زندگی هستند و باید انسان چراغ عقل را روشن نگه دارد و غفلت نکند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عقل و بصیرت چراغ زندگی هستند

سعید نجفی، امام جماعت مسجد جامع فیروزکوه در افتتاح طرح مصباح الهدی ضمن تشکر از معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان و معلمان دبیرستان و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، شهدای ۸ سال دفاع مقدس ،شهدای حرم، شهدای سلامت، شهدای امنیت و شهدای حرم شاهچراغ گفت: طبق فرمایش امام علی(ع) اگر مردم و جوانان جامعه و خصوصا نسل تحصیل‌ کرده گوش به فرمان ولی و رهبر دینی خود نباشند و غفلت ورزند آن ملت مجازاتش این است که با لگد دشمن نابود می شوند و این‌کلام امام به این معنا است که غفلت باعث نابودی‌تان می‌شود؛ امام علی( ع) انسان غافل را همچون مرده متحرک می‌داند که نه به درد دنیای خود و نه به درد دین می‌خورد .

نجفی درباره اهمیت و مفهوم بصیرت بیان کرد: از دیدگاه سنت امیرالمومنین انسان با بصیرت از جایگاه بالایی برخوردار است و منظور از بصیرت فقط چشمان بینا نیست بلکه بصیرتی که مورد تاکید دین، خدا و پیغمبر و اولیای الهی است همان چراغ عقل است که بالاترین نعمت برای انسان است و باید چراغ عقل را روشن نگه داریم .

وی در ادامه خطاب به جوانان افزود: اگر جوانان ما بصیرت و سواد رسانه‌ای نداشته باشند تحت تاثیر سخنان سیاستمداران خارجی و جو حاکم دست به کارهایی می زنند که خسارتهایی به آحاد جامعه وارد می کنند. دشمن‌شناسی از تاکیدات ائمه بوده است همانطور که در گذشته در زمان امام‌علی(ع) و امام‌مجتبی(ع) حکومت بنی‌امیه با فریبکاری مردم، امام را وادار به صلح نمودند امروزه نیز همان جنگ رسانه‌ای برپاست که باید با بصیرت باشیم و غفلت نکنیم.

دانش‌آموز خبرنگار : فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار