هم افزایی معاونان پرورشی مدارس ابتدایی ناحیه چهار قم در اجرای برنامه های تربیتی

قم (پانا) - همایش توجیهی معاونان و مربیان پرورشی مدارس ابتدایی ناحیه چهار قم به منظور هم افزایی در اجرای برنامه های تربیتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هم افزایی معاونان پرورشی مدارس ابتدایی ناحیه چهار قم در اجرای برنامه های تربیتی

همایش توجیهی معاونان و مربیان پرورشی مدارس ابتدایی ناحیه چهار آموزش و پرورش قم امروز با حضور مسئولانی از اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات آموزشگاه میثم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، غلامرضا رکابساز معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره ناحیه چهار در سخنانی، اهداف کلی برگزاری همایش را تبیین کرد.

همچنین سید علی محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه، سند تحول بنیادین و توجه به ساحت های 6 گانه تربیتی را زیرساخت و خط سیر کلی برنامه های پرورشی و تربیتی مدارس عنوان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی، با اشاره به ظرفیت های فوق العاده آموزش و پرروش در ترویج تربیت اسلامی در جامعه گفت: وجود 16 میلیون دانش آموز که ساعات زیادی در هفته در اختیار نظام تربیتی هستند و همچنین 32 میلیون پدر و مادر و یک میلیون همکار فرهنگی که بخش اعظم و قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند، ظرفیت بسیار غنی و غیرقابل انکاری است که می تواند در ترویج آموزه های دینی و اسلامی بکارگیری شود.

وی تاکید کرد: گسترش برنامه های تربیتی و فرهنگی همچون سرودهای همگانی، تئاتر و نمایش های مختلف در مدارس، هم به لحاظ استقبال دانش آموزان و هم تاثیرات تربیتی، می تواند مهم و اثربخش باشد.

در همایش فوق، حجت الاسلام مرتضی شفیعی کارشناس مسئول قرآن عترت و نماز ناحیه چهار، شاپور علی نیا کارشناس مسئول فرهنگی و هنری و امین محمودی پور کارشناس مسئول اردوها و فعالیت های دانش آموزی نکاتی را پیرامون آیین نامه ها، جشنواره ها، مسابقات اردوها و اردوگاه ها، انتخابات شورای دانش آموزی، شرح وظایف معاونان و مربیان پرورشی مدارس ابتدایی و نحوه ارتباط با کانون های فرهنگی تربیتی بیان کردند.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا اسلامی مدیر گروه فرهنگی باران ولایت، نرم افزار چند رسانه ای ویژه برنامه های فرهنگی مختص کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

حجت الاسلام بیات رابط مبلغان طرح امین مدارس ناحیه چهار نیز توضیحاتی پیرامون مسئولیت های مبلغان این طرح جهادی بیان کرد.

پایان بخش همایش امروز سخنرانی علی حاتمی راد استاد دانشگاه و از کارشناسان سیاسی کشوری بود؛ وی در سخنان خود به موضوع ناآرامی‌های اخیر پرداخت و عنوان کرد: جمهوری اسلامی تنها نظام دینی است که توانسته بیش از 40 سال دوام بیاورد.

وی افزود: برخلاف ناآرامی‌هایی که طی چند سال گذشته بخاطر بنزین و ... رخ می داد، اتفاقات ماه گذشته صرفا بخاطر حجاب بود یعنی دشمن با همه قوای خود به جنگ دین آمده و ما باید تلاش کنیم با تمامی وجود خود در حفظ و ترویج ارزش های اسلامی بخصوص حجاب مجاهدت کنیم.

در همایش فوق، کارشناسانی از اداره کل آموزش و پرورش قم، مبلغان طرح امین، علی نادری عالم مدیر سازمان دانش آموزی ناحیه و جمعی از مربیان پیشتاز نیز حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار