استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد:

شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در ابعاد مختلف حوزه کشاورزی دارند

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش این شرکت‌ها را در ابعاد مختلف حوزه کشاورزی از مهم ترین اولویت‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در ابعاد مختلف حوزه کشاورزی دارند

عابدین خرم در آیین اختتامیه نمایشگاه رینوتکس 2022 گفت: نمایشگاه رینوتکس یک حرکت بسیار عظیم در سال ۱۴۰۱ است چرا که سال ۱۴۰۱ به سال تولید، اشتغال و دانش بنیان از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده است و لذا این نمایشگاه در دوران کرونا ۳ سال به صورت مجازی برگزار شد اما اکنون بعد از ۳ سال خداوند را شاکریم که شاهد برگزاری حضوری این نمایشگاه با حضور نخبگان کشوری هستیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت چهار روز بیش از ۶۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است و این نشان دهنده اهمیت نخبگان به این نمایشگاه ها است چرا که این نخبگان هستند که شاهد تمامی موارد از اولین تا آخرین مرحله هستند.

خرم اظهار کرد: طبق آمار های موجود در این نمایشگاه بین ۱۱ موضوع که وجود دارد یک موضوع تماما به جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرده و در حوزه باغ انجام گرفت و لذا این مورد برای ما مهم است چرا که فعالیت شرکت های تولید کننده در حوزه کشاورزی در استان آذربایجان شرقی ضعیف است و فقط ۵ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی در استان وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به فعالیت ضعیف شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی گفت: باتوجه به ظرفیت عظیم استان آذربایجان شرقی شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در ابعاد مختلف حوزه کشاورزی چه از لحاظ بهره وری، رشد و توسعه کشاورزی می‌توانند در استان داشته باشند.

وی افزود: در حوزه آب، فناوری، زیستی و صنایع که ۱۲۷ شرکت حضور داشتند که از این تعداد ۵۰ شرکت اختصاصا در بحث کشاورزی و بیش از ۷۰ شرکت در حوزه آب، تکنولوژی و فناوری کشاورزی، خوراک دام، تصفیه آب و هوشمند سازی تاسیسات آبیاری در این نمایشگاه حضور داشتند.

خرم خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تا آخر سال ۱۴۰۱ توسعه شرکت های دانش بنیان با اهتمام جوانان خلاق و نخبه و جوانانی که در حوزه علم، قدرت و اقتدار برای کشورشان تمام وجود خود را گذاشته اند استفاده کنیم تا شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را هم ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با کمک خداوند متعال امسال در استان آذربایجان شرقی بیش از ۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی در عرصه های مختلف تولید شده است که امید است با کمک های شرکت های دانش بنیان این محصولات از تمام جوانب ارتقا داده شود.

خرم در پایان خاطرنشان کرد: امید است با ارتقا و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و با کمک جوانان نخبه تحولات عظیم در این عرصه شکل بگیرد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار