رئیس سازمان ملی استاندارد:

فرهنگ استانداردسازی از دوران کودکی تا دانشجویی باید آموخته شود

زنجان (پانا) – معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد گفت فرهنگ استانداردسازی آن‌طور که باید در کشور جا نیفتاده و لازم است که فرهنگ استانداردسازی از دوران کودکی تا دانشجویی آموخته شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ استانداردسازی از دوران کودکی تا دانشجویی باید آموخته شود

مهدی اسلام‌پناه، چهارشنبه شب در جریان سفر به استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: فرهنگ استانداردسازی و انطباق و همراهی با استاندارد در کشور به علت آموزش کم و نادرست آنطور که باید جا نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد مختلف نظر مصرف‌کننده مبنی بر اینکه از کالایی که استاندارد ندارد، استفاده نکنند و از کالایی که دارای نشان استاندارد است، استفاده کنند متاسفاته این امر در فرهنگ استانداردسازی جا نیفتاده است.

اسلام‌پناه با بیان اینکه زنجان، جزء استان‌های کم‌فرهنگ در حوزه استاندارد است، تاکید کرد: لازم است که فرهنگ استانداردسازی از دوران کودکی تا دانشجویی آموخته شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تبلیغ استاندارد، تبلیغ نشان ملی است و باید مورد توجه معلمان و دانش‌آموزان قرار بگیرد و اصحاب رسانه هم فعالیت‌های بیشتری باید در مورد استاندارد داشته باشند.

وی با بیان اینکه قانون تبیین و توزیع استاندارد در سال ۹۶ مصوب شده و دارای ۶۰ ماده است، اظهار کرد: در فصل چهارم این قانون، جرایمی پیش‌بینی شده و همچنین ظرفیت‌های خوبی در قانون وجود دارد که استفاده نشده و نیازمند استفاده بیشتر است.

اسلام‌پناه با بیان اینکه نگاه به کالاها رفتاری نظارتی، فنی و تخصصی است که در صورت بروز هرگونه تخلف از مولفه‌های قانونی استفاده خواهد شد، بیان کرد: نظام دستگاه‌های نیرویی موظفمد مقررات و تنبیه خود را در قانون مصوب کنند و سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه بی‌طرف، مستقل، نظارتی و مرجعی طبق قانون عمل کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به شاخص استاندارد مسکن خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد با توجه به موضوع مسکن، استاندارد ۶۰۴۴ را تحت عنوان استاندارد ملی بتن و سایر مواد که یک ساختمان استاندارد را تولید می‌کنند را در نظر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکید بر استاندارد بودن مسکن به این دلیل است که حادثه‌ای مانند متروپل بار دیگر رخ ندهد.

اسلام‌پناه در خصوص صنعت خودروسازی گفت: در 7 ماه گذشته تولید 4 نوع خودرو تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵و سمند که غیرایمن و غیراستاندارد بودند برای همیشه از ناوگان حمل‌ونقل حذف و خودروهای جدید جایگزین آن‌ها شدند.

وی افزود: ۲سال پیش نیز تولید پراید با همکاری دستگاه خودروسازی، وزارت صمت و پلیس راهور متوقف شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به جعل نشان استاندارد بر روی کالاها گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد اصالت کالا به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به داشتن استاندارد محصول مطمئن شوند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدجواد ملایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار