معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و‌ پرورش:

کانون‌های فرهنگی و تربیتی‌ پاتوق دورهمی دانش‌آموزان شوند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی گفت این کانون‌ها باید به پاتوق دورهمی‌ها و رویدادهای دانش‌آموزی تبدیل شوند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی و تربیتی‌ پاتوق دورهمی دانش‌آموزان شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی-تربیتی درباره برنامه‌های ویژه دختران که با حضور مدیران کانون‌ها و کارشناس مسئولان اردویی و کانون‌های 7 استان کشور در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه تقسیم‌بندی کانون‌های فرهنگی تربیتی براساس تعداد به این دلیل است که اقدامات موثر انجام شود، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی برای افراد نقطه اتکاء مشخص می‌کند. کانون‌ها باید این فضا را برای دانش‌آموزان در اختیار قرار دهند تا آنان در کانون‌ها فعالیت داشته باشند.

وی افزود: معتقدم که کار در کانون‌ها، از بهترین کارها در نزد پروردگار است؛ چرا که بر طبق دعای ماه مبارک رمضان اعتقاد دارم که خداوند می‌تواند انسان را جزو کسانی قرار دهد که دیگران به وسیله او راهنمایی و هدایت شوند.

باقرزاده ادامه داد: در معاونت پرورشی و فرهنگی راهنما و واسطه هدایت افراد را مربیان می‌دانم و این مربیان هستند که کاری ارزشمند می‌کنند. بنابراین نگاه شما باید ساختن مربی باشد؛ اولویت اول ساختن نیروی انسانی و مربی و سپس تربیت دانش‌آموز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم گفت‌و‌گوی مستمر با نوجوانان اظهار داشت: خانواده و مربیان باید در فضایی با دانش‌آموزان خود گفت‌وگو کنند. ما در معاونت ۳ هدف‌گذاری تحت عنوان محبت، هویت و تعلق داریم که باید این موارد را برای بچه‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد محصلان در آموزش و‌ پرورش دختران هستند و ۵۸ درصد معلمان و مربیان کشور نیز از خانم‌ها هستند، خاطرنشان کرد: پایه زندگی و خانواده، دختران و بانوان هستند، پس باید توجه بیشتری به این قشر داشت.

باقرزاده تصریح کرد: در جلسه‌ای که تابستان با مدیران کانون‌های کشور داشتم، و مسئولان ستادی فرهنگی هنری گفته‌ام که ضروری است کانون‌ها پاتوق دورهمی بچه‌ها باشد، دانش‌آموزان برای مراسم‌های شاد و عزاداری‌ها کانون را خانه و مأمن خود بدانند. شما مدیران باید دورهمی دختران را در کانون‌ها تقویت کنید ما نیز از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار