طرح تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی با محوریت آنفلوآنزا در نیشابور

نیشابور (پانا) - مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی در راستای مدیریت بیماری آنفلوانزا و کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی با محوریت آنفلوآنزا در نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ؛ سعید یگانه پور گفت: همزمان با شیوع بیماری آنفولانزا در کشور و متعاقبا در نیشابور، با توجه به این که در حال حاضر شاهد افزایش مثبت شدن تست های تشخیصی آنفلوانزا و روند صعودی این ویروس تنفسی هستیم، انجام اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش ضرورت می یابد. بنابراین طرحی با هدف پیشگیری‌ از افزایش رشد بیماری‌ های‌ واگیردار به‌ ویژه‌ بیماری های آنفلوانزا و‌ کووید١٩ با کنترل عوامل‌ محیطی‌ اجرایی شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 100 مورد نظارت ویژه در دو روز ابتدایی اجرای طرح از سطح مدارس، مهدکودک ها، ادارات، بانک ها و سایر مراکز عمومی و تجمعی در شهر و روستاهای نیشابور، فیروزه و زبرخان با تلاش 62 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای انجام شده است و این نظارت ها با شدت ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در برنامه نظارتی مقابله با کووید 19 و بیماری های تنفسی و واگیردار، بیش از 2هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و هزار و300 مرکز صنفی و امکنه عمومی از جمله بانک، پمپ بنزین و فروشندگی های مختلف توسط کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای نیشابور، فیروزه و زبرخان بازدید شده است و فاصله‌ گذاری‌ های‌ اجتماعی‌، تهویه‌ مطلوب‌ و پرهیز از تجمع در این اماکن مورد بررسی قرار گرفته است.

یگانه پور در پایان تصریح کرد: مراقبان بهداشت مدارس، اولیاء و معلمین محترم باید در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی با دانش آموزان همراهی لازم را داشته باشند تا شاهد به خطر افتادن سلامتی این عزیزان نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار