رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

هر دارالقرآن یک کلاس حفظ است

تبریز (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اهداف دارالقرآن ها، هر دارالقرآن را یک کلاس حفظ دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هر دارالقرآن یک کلاس حفظ است

محمد صادق زاده در جلسه هم اندیشی مدیران مراکز دارالقرآن های آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی و اساس نامه دارالقرآن ها یک واحد آموزشی در بین مدارس است و لذا نحوه فعالیت ها و ساعت کار دارالقرآن ها همانند مدارس است.

وی ادامه داد: امسال یکی از اولویت های اصلی ما بحث توجه ویژه به مناطق محروم و مدارس حاشیه ای است که با تشکیل قرارگاه های جهادی قرآن، عترت و نماز این مشکلات حل خواهد شد چرا که این قرارگاه جهادی چند مرحله مهم دارد، اولین مرحله فراخوان و شناسایی همکاران علاقه مند به قرآن است.

صادق زاده افزود: نکته بعدی آماده سازی گروه های همخوانی است، نکته دیگر و اولویت دوم توجه ویژه به بحث حفظ است چرا باید ۵۰ درصد ظرفیت دارالقرآن ها به بحث حفظ اختصاص پیدا کند.

وی اظهار کرد: اولویت سوم توجه ویژه به توانمند سازی آموزگاران مدارس است که مهم ترین مشکل ما در بحث آموزش قرآن عدم توانمندی آموزگاران است. اولویت بعدی تسلط بر اساس نامه و آیین نامه اجرایی است.

این مقام مسئول افزود: بحث دیگر شناسایی همکاران باتجربه و متخصص در این زمینه و تشکیل یک بانک اطلاعاتی است. مورد بعدی تشکیل یک برنامه سالانه برای دارالقرآن ها است که برای اولین بار در کشور اجرا شده در خصوص دقت برای اجرا

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اولویت دیگر این است که خودمان را دست کم نگیریم با امکانات کم کارهای بزرگی را انجام دهیم و لذا نکته بعدی دقت در مسائل مالی و انظباط مالی است. مورد دیگر این است که از سال ۱۴۰۱ سامانه همگام حذف شده و به جای آن یک اپلیکیشن جامع قرآن، عترت و نماز به اسم نوری نو در موبایل ها نصب خواهد شد.

وی گفت: تغییراتی در بحث مسابقات ایجاد شده که اصلی ترین مورد حذف کتاب ها و محتوا ها بوده و به جای آنها سوالات از کتب درسی و به صورت pdf خواهد بود و لذا برخی از مسابقات مثل مسابقه احکام با حضور خانواده ها برگزار خواهد شد. تغییر دیگر در رشته تحقیق است که در کل مسابقات این رشته به صورت تلاوت تقلیدی برگزار خواهد شد.

صادق زاده در پایان خاطرنشان کرد: امید است با تغییرات صورت گرفته و اقدامات انجام گرفته در این خصوص مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال های پش رو به بهترین شکل برگزار شود.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار