جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل گفت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار تن کالا در ۷ ماهه گذشته از این استان جابجا شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل

کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است، گفت: این میزان جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تن بود بیش از ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در جریان بازدید از شرکت‌های حمل ونقل شهرستان خلخال با اشاره به اینکه شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را در ۷ ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند تصریح کرد: در مدت یاد شده یک میلیون و ۲۱۷ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل، ۲۸۵ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد، ۶۷۷ هزار تن کالا در شهرستان نمین و ۱۳۵ هزار تن نیز از شهرستان بیله سوار حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، افزایش ۲۹۱ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شد و گفت: در مدت یاد شده ۱۴۵ هزار تن کالا از شهرستان خلخال جابجا شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۷ تن بود افزایش خوبی را شاهد هستیم.

وثوقی در ۷ ماهه گذشته از صدور ۱۹۱ هزار و ۵۰۸ برگ بارنامه در استان اردبیل خبر داد و افزود: این میزان صدور بارنامه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۸۲ هزار برگ بود افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عمده کالا‌های حمل شده را سیمان فله‌ای و کیسه ای، آب معدنی، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، هندوانه و شمش آهن برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وثوقی با اشاره به اینکه ۵۷ شرکت حمل ونقل کالا در استان در حال خدمات رسانی به مردم و رانندگان هستند، افزود: ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: مردم و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایت خود در حوزه حمل ونقل را جهت رسیدگی از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار