استادبزرگ شطرنج گیلان در مسابقات بین‌المللی ارمنستان سوم شد

رشت (پانا) - امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان مقام سوم مسابقات بین‌المللی جام ایروان ارمنستان را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استادبزرگ شطرنج گیلان در مسابقات بین‌المللی ارمنستان سوم شد

رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: در جریان این مسابقات که در ایروان ارمنستان جریان داشت، امیررضا پوررمضانعلی با کسب ۶.۵ امتیاز توانست مقام سوم این رقابت‌ها را تصاحب کند.

حسین میربلوک افزود: در این دوره از رقابت‌ها حدود ۳۰۰ شطرنج باز زبده از کشورهای مختلف و صاحب‌نام این رشته حضور داشتند که در ۲ جدول با هم رقابت کردند و شطرنج باز گیلانی در جدول A که به جدول استادی معروف است، شرکت کرد و در نهایت موفق به کسب رتبه سوم شد.

وی ادامه داد: پوررمضانعلی که هم‌اینک مدیر تیم‌های ملی شطرنج است در این دوره از رقابت‌ها با هفت استاد بزرگ از کشورهای صاحب نام شطرنج همچون روسیه، ارمنستان و هندوستان روبرو شد که در نهایت پنج پیروزی، سه تساوی و یک شکست کسب کرد.

رئیس هیات شطرنج گیلان اضافه کرد: استاد بزرگ شطرنج گیلان در آستانه قهرمانی این مسابقات نیز قرار داشت چون نفرات اول و دوم رقابت‌های شطرنج بین‌المللی ایروان ارمنستان هفت امتیازی بودند و پوررمضانعلی با کمترین فاصله نسبت به این نفرات روی سکوی سوم قرار گرفت که البته این مقام نیز بسیار ارزشمند و ارزنده است.

میربلوک بیان کرد: مسابقات شطرنج بین‌المللی ارمنستان یکی از معتبرترین مسابقات شطرنج در جهان بشمار می‌رود که در چهار سال اخیر با نام جام ایروان با حضور شطرنج بازان زبده از کشورهای صاحب نام شطرنج برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: استاد بزرگی، بالاترین درجه در شطرنج است که شطرنج بازان موفق به دریافت آن می‌شوند و در گیلان نیز امیررضا پوررمضانعلی به همراه همایون توفیقی موفق به کسب درجه استاد بزرگی شطرج شده اند.

به گفته وی، گیلان یکی از قطبهای برتر شطرنج در کشور محسوب می‌شود و علاوه بر داشتن مربیان زبده، شطرنج بازان ارزنده‌ای نیز دارد که در هر ۲ بخش بانوان و مردان در تیم های ملی رده‌های سنی مختلف حضور موثر و چشمگیری دارند و در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی نیز افتخارآفرینی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار