ایران آماده حضور در جام جهانی می‌شود

تهران (پانا) - در نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)‌ هیچ بحثی درباره حذف ایران از جام‌ جهانی قطر مطرح نشد تا شایعات از بین برود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ایران آماده حضور در جام جهانی می‌شود

طی روزهای گذشته اخبار و شایعات متعددی در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر حذف تیم‌ملی ایران از جام‌جهانی مطرح شده بود؛ درخواست‌های عجیب برخی رسانه‌های خارجی از فیفا برای حذف ایران در شرایطی صورت گرفت که وزارت خارجه ایران هرگونه حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین را رد کرد. با این‌حال برخی افراد خارجی قصد داشتند به فیفا فشار بیاورند تا شاید بتوانند اتفاقی عجیب را رقم بزنند.

هرچند که از ابتدا هم مشخص بود که فیفا اسیر خبرسازی رسانه‌های خارجی نمی‌شود و مسائل سیاسی را بر اصل فوتبال ترجیح نمی‌دهد، اما برگزاری نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال بر شایعات مطرح شده خط پایان کشید.

حرف‌های تاج نگرانی‌ها را از بین برد

با وجود اینکه برخی مقامات رسمی و غیررسمی واکنش‌هایی به شایعه حذف ایران از جام‌جهانی داشتند و این مسأله را غیرممکن توصیف کردند اما مصاحبه‌ای که مهدی تاج با شبکه ورزش انجام داد تا حد زیادی اندک نگرانی‌ها را نیز از بین برد. رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «اگر بخواهم موضع فدراسیون فوتبال را اعلام کنم تمام تلاش ما آماده‌سازی و مهیا کردن تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی قطر است. درباره این خبر باید بگویم همه مردم ایران و هموطنان‌ ما که در هر جای جهان هستند توفیق و حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی را می‌خواهند.»

وی ادامه داد: «هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ما از این رقابت‌ها نمی‌رود و خواهان این موضوع نیست. جام‌جهانی رویداد بزرگی است و همه دنیا در آن شرکت می‌کنند. وقتی تیم‌ملی ما به این رقابت‌ها می‌رود حتی آنهایی که در آمریکا و کل دنیا هستند پرچم کشور را بر در مغازه‌ها و خانه‌های خود می‌زنند. تیم‌ملی برای همه است.»

تاج در پایان ضمن تکذیب شایعات افزود:‌ «من در این مورد و حتی حذف ۳۱ تیم دیگر حاضر در جام‌جهانی خبر موثری نشنیده‌ام و اطلاعی هم ندارم که این اتفاق بیفتد.»

فیفا بی اعتنایی کرد؛ حال شایعه سازان بدتر از همیشه شد/ ما داریم می آییم؛ آهای جام جهانی

بی‌توجهی فیفا به شایعات

در کنار همه مسائل مطرح شده بسیاری از اهالی فوتبال منتظر نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) که صبح امروز برگزار شد، بودند. پیش از این یک رسانه ایتالیایی اعلام کرده بود که در جلسه صبح شنبه موضوع حذف ایران قطعی می‌شود اما جالب است که بدانید در این جلسه درباره تنها موضوعی که صحبت نشد، همین موضوع بود!

نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA Council) در شهر اوکلند در کشور نیوزیلند برگزار شد و درباره موضوعات مختلف، تصمیماتی گرفته شد. جالب اینکه برخلاف شایعات در نشست اخیر فیفا درباره این مسأله هیچ بحثی صورت نگرفت و اعضا صحبتی درباره ایران نداشتند.

صحبت های رئیس فیفا

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پس از نشست این فدراسیون در نیوزیلند درباره مفاد دستور جلسه نشست اخیر گفت که درباره چند موضوع بحث و بررسی صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین موارد، اصلاح روند ترانسفر بازیکنان و ایجاد شفافیت مالی در فرآیند جابه‌جایی بازیکنان و تراکنش‌های مالی بین بازیکنان،‌ باشگاه‌ها، مدیربرنامه‌ها و کشورها بود. به گفته اینفانتینو گردش مالی حاصل از ترانسفر بازیکنان در فوتبال جهانی سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار است که باید شفاف‌سازی شود.

وی همچنین از بحث درباره رقابت‌های جام‌جهانی زنان سخن گفت که قرار است در سال ۲۰۲۳ در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار شود. او معتقد است که پوشش رسانه‌ای این مسابقات باید هم‌تراز جام‌جهانی مردان باشد تا مساوات بین این دو رقابت برقرار شود.

خوشامدگویی به ایران

به نظر می‌رسد تیر حاشیه‌سازان خارجی درباره حذف ایران از جام‌جهانی تا حد زیادی به سنگ خورده است. با برگزاری جلسه مهم اعضای فدراسیون جهانی، به نظر می‌رسد فیفا نمی‌خواهد دخالتی در این ماجرا داشته باشد و موضوعات را مثل همیشه فوتبالی دنبال می‌کند. با این تفاسیر برنامه‌های تیم‌ملی همچون گذشته جلو می‌رود و ملی‌پوشان برای رسیدن به جام‌جهانی قطر آماده می‌شوند. امروز هم کلیپی در توئیتر فیفا منتشر شد که به همه تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ خوشامد گفته شد؛ از جمله به تیم ملی ایران...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار