‌۱۳ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل تبدیل به دانش‌بنیان شدند

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت هم‌اکنون ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی این استان با هدف رونق تولید و اشتغال و رقابت در بازارهای جهانی تبدیل به دانش‌بنیان شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
‌۱۳ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل تبدیل به دانش‌بنیان شدند

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل قابلیت تبدیل به واحدهای دانش بنیان را دارند و اداره صنعت، معدن و تجارت هم از این روند استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۴ درصد در حال فعالیت هستند، افزود: ۱۸۶ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۷۰ مورد قابل احیا تشخیص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از فعالیت ۵۵ هزار واحد صنفی مجاز دارای پروانه در بخش کسب و کار در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: بعد از فروکش کردن کرونا و بر اساس اسناد بیمه‌ای چهار هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی در واحدهای صنفی اردبیل ایجاد شد که معادل اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان است.

صادقی با بیان اینکه واحدهای صنفی و اصناف در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصاد استان نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: اصناف و بازاریان استان همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و خواهند بود.

وی اصناف را بزرگترین تشکل مدنی بخش خصوصی در کشور برشمرد و ادامه داد: با اینکه تورم و گرانی‌های اخیر باعث کاهش سرمایه در گردش اصناف شد، اما این قشر با پرداخت به موقع مالیات و بیمه‌ها دولت را در ارائه خدمات بهتر به مردم و کشور یاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تولید آجر نسوز ساختمانی و صنعتی با استانداردهای بسیار بالا را یادآور شد و گفت: این طرح بعد از گذشت ۲.۵ سال با ۹۰ درصد پیشرفت و سرمایه‌گذاری مناسب در مرحله بهره‌برداری است که توسعه صنایع معدنی و غیرفلزی نیز جزو رویکردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

صادقی با اشاره به برنامه سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای تولید محصولات صادرات‌محور و تلاش برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات مشابه تولید داخلی گفت: ظرفیت خوبی را در توسعه صنایع صادرات‌محور شاهد هستیم به طوری که ۵۰ واحد در استان در این حوزه در مرحله احداث و بهره‌برداری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار