در گفت‌وگو با پانا:

روایت یک عاشق سینما که مدیر روابط عمومی «مهرآباد» شد

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد که از اعضای کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران است می‌گوید افتخار می‌کند دانش‌آموخته «انجمن» است اگر به انجمن سینمای جوانان توجه بیشتری شود و صرفا به چشم یک آمار به اعضای حاضر در دفاتر انجمن نگاه نشود اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک عاشق سینما که مدیر روابط عمومی «مهرآباد» شد

لیلا بیات مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد تهران و از اعضای کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، همزمان با شکل‌گیری این کانون در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تجربه حضور خود در انجمن گفت: «ما از اعضای اولین دوره دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان بودیم. در شهرستان کوچکی مانند تویسرکان که ما حضور داشتیم، شکل‌گیری این جریان گویی بیدار‌شدن یکی از خواسته‌های جوانان آن شهرستان بود و استقبال خوبی هم از آن شد، اما به دلیل برخی شرایط، متأسفانه ادامه پیدا کرد.»

وی افزود: «اینکه فردی اعتقاد داشته باشد که از طریق رسانه و تصویر می‌توان بسیاری از دردها و البته زیبایی‌های یک شهر را به‌تصویر کشید، بسیار حائز اهمیت است و در دوره‌ای مسئولان ما چنین تصوری نداشتند. در آن دوره حتی این نگاه وجود داشت که برخی می‌گفتند ورود خانم‌ها به سینما،‌ بد است! ما واقعا برای عشق به چیزی که دوستش داشتیم، جنگیدیم.»

مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد تأکید کرد: «در دو دوره از جشنواره فیلم کوتاه، فیلم‌نامه‌های من به‌عنوان فیلمنامه‌های برتر انتخاب شدند. تا جایی که یادم می‌آید آن زمان، به‌رغم آنکه جریان سینمای جوان تازه شکل گرفته بود، نخبه‌های بسیاری در این جریان حضور داشتند و بعد از آن خیلی کم پیش آمد که شاهد شکل‌گیری چنین جمعی از نخبگان باشیم. در آن مقطع بهمن قبادی، مهرداد اسکویی، آزیتا رصافی و حسین ریگی از هم‌دوره‌ای‌های ما بودند که بعدها در سینما کارگردانان مطرحی شدند.»

وی تأکید کرد: «اگر به انجمن سینمای جوانان توجه بیشتری شود و صرفا به چشم یک آمار به اعضای حاضر در دفاتر انجمن نگاه نکنیم، اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد. به شخصه افتخار می‌کنم جزو اولین اعضای حاضر در این دوره‌ها بودم که آدم‌های بزرگی از دل آن بیرون آمدند.»

بیات درباره تغییر مسیر حرفه‌ای خود از سینما هم تأکید کرد: «من خیلی دوست داشتم راه سینما را ادامه دهم. حتی اگر نمی‌توانستم وارد کارگردانی شوم،‌ دوست داشتم در عرصه نویسندگی سینما رشد کنم و هنوز هم این مسیر را ادامه می‌دهم. بزرگ‌ترین افتخارم این است که با مدرک سینمای جوان وارد حرفه فعلی‌ام شده‌ام. من از طریق تخصصی که در حوزه عکاسی و تصویر داشتم وارد روابط عمومی فرودگاه مهرآباد شدم. من 21 سال است که مدیریت روابط عمومی فرودگاه مهرآباد را برعهده دارم.»

وی افزود: «از آنجایی که فرودگاه مهرآباد یک سازمان خدماتی است، طبیعتا نیازی به تبلیغ ندارد اما من در حوزه تخصصی خودم فیلمنامه‌هایی مرتبط با پرواز می‌نویسم. من ایده‌هایی مرتبط با محیط کاری‌ام را در قالب فیلم‌نامه‌های فیلم کوتاه اتود می‌زنم و برخی دوستان هم آن‌ها را در قالب فیلم تهیه می‌کنند. من برای فرودگاه مهرآباد این ایده‌ها را می‌نویسم اما فیلم‌های کوتاهی که براساس آن‌ها ساخته می‌شود در فرودگاه‌های سراسر کشور پخش می‌شود. اینگونه ارتباطم را با انجمن سینمای جوانان و مقوله فیلم‌سازی حفظ کرده‌ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار