میزبانی مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم از رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان

قم (پانا) - رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان در جمع دانش‌آموزان مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی قم حضور یافت.

کد مطلب: ۱۳۱۷۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم از رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان

همزمان با ایام سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، شیخ غازی حنینه، رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان، در جمع دانش‌آموزان مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی ناحیه چهار آموزش و پرورش قم حضور یافت.

وی در این دیدار که در حاشیه سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران صورت گرفت، با اشاره به حدیث شریف «مِدادُ العُلَما اَفضَل مِن دِماءِ الشُّهَداء» گفت: ارزش قلمی که عالمان با آن می‌نویسند، از خون شهدا بالاتر است و در حقیقت شهدای عزیز ما، تربیت یافتگانِ مکتب علما هستند.

شیخ غازی حنینه با استناد به روایتی از پیامبر اعظم(ص) که «العُلَما وَرَثَه الاَنبِیا» افزود: عالم بودن به داشتن عمامه نیست، معلمان هم به نوعی در زمره‌ علما محسوب می شوند زیرا آنان‌ هم مانند علما، افرادی چون شما را تربیت می‌کنند تا در آینده، برای اسلام و میهن‌تان‌ مفید باشید.

وی گفت: بر همه‌ مسلمین لازم است تا در مقابل دشمنان اسلام، متحد باشند زیرا امروز تمام تلاش دشمنان، تفرقه افکندن بین مسلمین است و نشانه‌ آن، عملکرد وحشیانه‌ داعش، در کشتار مسلمانان عراقی و سوری بود که برایشان فرقی نداشت که شیعه بکشند یا سنی.

رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان در بخش دیگری از سخنان خود، به دیدار اخیرش در قالب کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: به ایشان گفتم: «سِلمُکَ سِلمی وَ حَربُکَ حَربی» یعنی آشتی با تو، آشتی با من و جنگ با تو، جنگ با من است.

رئیس مجلس علمای لبنان در پایان خطاب به دانش‌آموزانِ مجتمع دکتر حسابی، با تاکید بر اینکه اهل‌سنت نیز همچون شیعه به خدای واحد، قرآن کریم، قبله و پیامبر اسلام(ص) اعتقاد دارند، خاطر نشان کرد: امروز در حضور شما اعتراف می‌کنم که ما، دوستدار اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم و دوستانشان را دوست داریم و با دشمنانشان، دشمنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار