مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی:

کتاب‌های داستانی بهترین روش برای انتقال مجاهدت مردان و زنان به نسل‌های بعدی است

مشهد (پانا) - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت کتاب، قصه، داستان، رمان و خاطره بهترین روش برای منتقل کردن مجاهدت‌های مردان و زنان با هدف استقلال، آزادی و امنیت به نسل‌های بعدی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های داستانی بهترین روش برای انتقال مجاهدت مردان و زنان به نسل‌های بعدی است

اختتامیه همایش سه روزه مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با همکاری سازمان یونیسف تحت عنوان توسعه مشارکت دانش آموزان در مدیریت بهینه مدارس شبانه روزی، با حضورحمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:« در نسل امروز، دانش آموزان شما نسل ضد، لقب گرفته اند. دانش آموزانی که در عصر اینترنت هستند، به مراتب در حوزه فناوری از ما جلوتر هستند و اگر تلاش نکنیم، عقب خواهیم ماند و دیگر جای جبران نخواهد بود.

وی بیان کرد:« در دوره آموزشی که در خدمت شما هستیم، تاکید ویژه ای بر مخاطب شناسی داشته‌ام. دانش آموز متوسطه اول، دانش آموزی است که تا چندماه پیش به بلوغ رسیده است و اخم و ناراحتی شما موجب فراری شدن دانش آموز از درس می‌شود. از شما تقاضا دارم، مطالب ارائه شده توسط اساتید در دوره آموزشی را مرتب تکرار کنید و به خاطر بسپارید.»

یزدانی ادامه داد:« کلیدی که در برنامه درسی ملی، محور اساسی، عنصر و شایستگی تاکید شده است، تفکر، تعقل و تامل است. تفکر طراحی، یکی از برنامه های ما در متوسطه اول است. گام اول تفکر طراحی، همدلی برای رفع نیاز مخاطب محسوب می‌شود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:« هنر، نخ تسبیح کار است. ما 6 ساحت تربیتی یادگیری داریم؛ اما همیشه تاکیدمان بر روی ساحت علمی فناوری است و هنر را فراموش کرده ایم. هنر، تاب آوری، آرامش و صبر بچه‌هارا بالا می‌برد.»

محمد حسین‌زاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:« اتفاق رخ داده امسال با عنوان طرح آموزش رایگان هنر، برای بعضی از شهرها خصوصا شهرهای محروم انجام شده است تا کسانی که به رشته های مختلف هنری علاقه دارند، ثبت نام کنند و اساتیدی برای آنها اعزام می‌شود تا بتوانند مقدماتی ورود به حوزه هنر را در رشته دلخواه با کمک اساتید حرفه ای فن‌هنر داشته باشند.»

وی ادامه داد:« برای چنین اتفاقی، کمک شما لازم است؛ البته خوشبختانه تا به الان با استقبال بسیارخوبی مواجه بودیم؛ اما حوزه نوجوان به دلیل استعدادهای زیادی که این دارند، جدی‌تر به آن پرداخته می‌شود. ان شاءالله بتوانیم با کمک آموزش و پرورش استعدادهای هنری را در مدارس شبانه روزی کشف و زمینه رشته آنان را فراهم کنیم.»

حسین زاده بیان کرد:« ما در تلاش هستیم فیلم‌های خوب سینمایی که برای حوزه خانواده و نسل نوجوان و جوان مفید است، با تسهیلات فراهم آوردن امکاناتی در مناطق محروم، اکران شود. سینما سیاری که از راه افتادن آن چندسالی می‌گذرد، این فرصت را تسهیل کرده است. ان‌ شاءالله این امکان را فراهم کنیم که همزمان با سراسر کشور، فیلم‌های روز در مناطق محروم نیز اکران شود.»

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:« کتاب، قصه، داستان، رمان و خاطره بهترین روش برای منتقل کردن مجاهدت های مردان و زنان باهدف استقلال، آزادی و امنیت به نسل‌های بعدی است. علاقه دانش آموزان به ویژه دخترها نسبت به کتاب، کتابخوانی، رمان و قصه بسیار زیاد می‌باشد و پژوهش میدانی من نشانگر عشق و علاقه بچه‌ها نسبت به کتابخوانی است؛ اما اینکه چه کتابی در دسترس این بچه‌ها قرار می‌گیرد، مسئله بسیار مهمی است.»

وی اشاره کرد:« ما با فضایی روبه‌رو هستیم که بچه‌ها به رمان‌های اینترنتی دسترسی دارند و مطالعه می‌کنند. رمان‌‌هایی که هیچ نظارتی برآن نیست و برای فروش بیشتر از بعضی از ابزارهای غیر اخلاقی استفاده می‌کنند. درصورتی که ادبیات ایرانی اسلامی ما آنچنان غنی است که امروزه شاهد بهترین قصه‌ها و رمان‌ها در فضای ادبیات هستیم.»

محمود رضایی،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:« دوره دانش افزایی مدیران مدارس شبانه روزی، فقط شروع یک کار تازه است و کار ما از امروز شروع شده است. ما برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند نگاه راهبردی و کار جمعی هستیم. اجرای برنامه های عدالت آموزشی و تجلی همه‌ی زیبایی‌ها از جمله جلوه‌های معلمی، در مدارس شبانه روزی رقم می‌خورد. به عنوان یک دانش آموز تحصیل کرده در روستا می‌گویم که اگر نگاه معلم من نبود شاید امروز در اینجا حضور نداشتم.»

وی اشاره کرد:« مدیران محترم مدارس شبانه روزی، می‌دانیم که شما چقدر تلاش می‌کنید. برپایی این جلسه با هدف محکم برداشتن قدم اول صورت گرفته است. ۱۲۲ مدرسه شبانه روزی، ۷۰۷ کلاس درس و ۱۹ هزار و ۵۶۸ دانش آموز متوسطه اول در استان خراسان رضوی با مدیریت شما می‌خواهند به اهداف خود برسند. مدیریت بر دل‌ها شایسته‌ترین مدیریت، در مدارس شبانه روزی است. ما امروز دور هم جمع شدیم تا هم افزایی کنیم و یک صدا اعلام کنیم که ما باهم هستیم و می‌خواهیم به موفقیت برسیم و تجربه‌های زیبای خودمان را کتاب کنیم.»

رضایی در پایان بیان کرد:« ظرفیت های بزرگی که شورای آموزش و پرورش و خیرین عزیزمان در کشور دارند، گره گشای خیلی از مسائل می‌باشد؛ لذا من صمیمانه از همگان سپاسگزارم.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار