وزیر ارتباطات؛

هفته آینده؛ ‌جزئیات اجرای بسته معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌و‌کارهای مجازی اعلام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام جزئیات اجرای بسته معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارهای مجازی در هفته آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هفته آینده؛ ‌جزئیات اجرای بسته معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌و‌کارهای مجازی اعلام می‌شود

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. دولت برخی از وزرا را مامور برطرف‌کردن موانع توسعه اقتصاد دیجیتال کرد. دیروز این کارگروه در ششمین جلسه خود مصوبه خوبی را تصویب کرد؛ معافیت‌های مالیاتی برای کسب ‌و کارهایی که در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: معتقدیم با اجرای این بسته حمایتی، حتما جان تازه‌ای در کسب و کارهای مجازی کشور، دمیده خواهد شد. شیوه اجرا و اقدام هفته آینده اعلام می‌شود.

زارع پور همچنین با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته به هیچ وجه اینترنت سراسری قطع نشده بود و محدودیت‌های مقطعی اعمال شده و خسارت مشترکین جبران می‌شود، اظهار داشت: چند روز است که محدودیت ها به جز در مورد دو پلت فرم که بنا به تصمیم نهادهای امنیتی بسته است، برداشته شده است و تصمیم درباره ادامه فعالیت این دو نیز در مجموعه متولی کار انجام می شود که وزیر ارتباطات عضوی از آن است. حتی در مورد ارائه‌دهندگان خدمات ماهواره‌ای نیز اعلام کرده‌ایم که از فعالیت شرکتی که قواعد جمهوری اسلامی و قواعد بین‌المللی را بپذیرد، استقبال می کنیم.

وزیر ارتباطات درباره فروش فیلترشکن نیز گفت: همانطور که بارها کارشناسان اعلام کردند، استفاده از فیلترشکن، آسیب‌پذیری به دنبال خواهد داشت چون راه رخنه هکرها را به گوشی‌های مردم تسهیل می‌کند. توصیه می‌کنم مردم از این فیلترشکن‌ها استفاده نکنند. غیرمجاز است اما متاسفانه جرم‌انگاری نشده است؛ البته امروز تلاش‌های صورت می‌گیرد که جرم انگاری شود. استفاده از این‌ها موجب ایجاد ناامنی در ادوات الکترونیکی مردم می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار