سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

ضرورت اصلاح ساختارهای فرهنگی؛ آموزش‌و‌پرورش ‌‌مرکز ثقل تحول فرهنگی کشور است

برای اصلاح ساختارهای فرهنگی‌، باید یک رویکرد جدی به اندیشه‌های راهبردی امامین انقلاب داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت ساختارهای موجود فرهنگی کشور را بازشناسی و بازیابی کنیم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رویکرد جدی به اندیشه‌های راهبردی امامین انقلاب ضروری است، گفت باید نقاط ضعف و قوت ساختارهای موجود فرهنگی کشور ‌ بازشناسی و بازیابی شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اصلاح ساختارهای فرهنگی؛ آموزش‌و‌پرورش ‌‌مرکز ثقل تحول فرهنگی کشور است

احمد راستینه در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت اصلاح ساختارهای فرهنگی، اظهار کرد: «انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود؛ طبیعتاً ساختارهای فرهنگی ما باید به گونه‌ای باشد که خروجی این ساختارها، تربیت انسان باشد، انسان متعالی که در محضر خدای متعال به‌دنبال مولفه‌های رشد خود است. سبک زندگی او سبک توحیدی است و در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی به‌دنبال ارتقای رشد و پیشرفت خود باشد. امروز برای اصلاح این ساختارهای فرهنگی نیازمند شناخت دقیق‌ نقاط قوت و ضعف ساختار موجود هستیم. به نظر من اگر مبانی و راهبردهای اندیشه امام بازخوانی شود، می‌توانیم براساس آن مبانی و راهبردها، یک بازسازی درست انقلابی را انجام دهیم.»

نماینده مردم شهرکرد در مجلس بیان کرد: «امروز متاسفانه ظرفیت مساجد که می‌تواند نقطه امن و نقطه تحول حوزه فرهنگی کشور باشد، مغفول باقی مانده است و ما متاسفانه از ظرفیت‌های مساجد استفاده نکردیم و از آن‌ها عبور کردیم.»

راستینه با طرح این سوال که ساختار آموزشی ما چقدر به‌سمت تربیت و رشد دانش‌آموز ایرانی اسلامی حرکت می‌کند؟ گفت: «متاسفانه در نظام آموزش و پرورش ما گاهی از سیاست‌هایی تبعیت می‌شود که بعضا با اصل سیاست‌های فرهنگی کشور مخالف است به عنوان مثال سند 2030 که در دولت یازدهم و دوازدهم برای اجرای آن تلاش شد در صورتی که ما سند تحول بنیادین را داریم که باید اجرا شود.»

وی تأکید کرد: «لذا برای اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور، باید یک رویکرد جدی به اندیشه‌های راهبردی امامین انقلاب داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت ساختارهای موجود فرهنگی کشور را بازشناسی و بازیابی کنیم و آموزش و پرورش را به عنوان مرکز ثقل تحول فرهنگی کشور بشناسیم و بر روی آن متمرکز شویم.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی کشور در پایان خاطرنشان کرد: «ما از ابتدای مجلس بازدهم در بحث قوانین مورد نیاز ساختار فرهنگی وارد میدان شدیم و هرجا که خلا قانونی وجود داشت، قانونگذاری کردیم. قانون مترقی خانواده و جوانی جمعیت را به‌عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی ‌مورد توجه قرار دادیم. 74 ماده برای حمایت از خانواده و حمایت از جوانان را به مجلس آوردیم و تصویب کردیم. جلسات مستمری با وزرای مربوطه به‌ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم و خوشبختانه قدم‌های خوبی برداشته شده است؛ امیدواریم در سال‌های باقی‌مانده بتوانیم این قدم‌ها را به نتیجه برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار