راه‌اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز

تبریز(پانا) - سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از راه‌اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز

یعقوب وحیدکیا با بیان اینکه این رام قطار بعد از انجام تست بر مدار بهره‌برداری و سرویس‌دهی قرار می‌گیرد، افزود: این قطار سال گذشته وارد تبریز شده بود که سیستم سیگنالینگ آن در سال جاری توسط متخصصان داخلی نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به توان متخصصان داخلی در تامین نیاز‌های فناورانه قطارشهری اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین سیستم آن برد (سیگنالینگ) توسط شرکت بمباردیر سوئد بود به دلیل تحریم بین المللی تلاش شرکت تامین کننده برای حضور سوپروایزر برای تست و راه اندازی بی‌نتیجه مانده بود.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به قرارداد خرید ۳۱۵ واگن قطارشهری توسط سازمان شهرداری‌های وزارت کشور گفت: تولید ۱۰۰ واگن چینی به اتمام رسیده و از ۲۱۵ واگن داخلی تعداد ۲۰ واگن توسط شریک داخلی شرکت پوژن شرکت ایریکو واقع در شهر ابهر تولید و به شهر‌های اصفهان، شیراز و تبریز تحویل داده شده است.

وی یادآوری کرد: یک رام (پنج واگن) از این قرارداد در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد تبریز شد و راه اندازی و تست‌های اولیه آن در مهر سال گذشته به اتمام رسید که لازم بود قطار مذکور مجهز به سیستم سیگنالینگ شده و سامانه مخابراتی نیز وصل شود.

شایان ذکر است که طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید. این طرح در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است و در حال حاضر مرحله ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان کهن در حال بهره‌برداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار