معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان:

محتوای آموزشی مراکز پیش‌دبستانی در اصفهان یکسان است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اعلام کرد بنا بر اقدامات صورت‌گرفته محتوای آموزشی در تمامی مراکز پیش‌دبستانی استان به‌صورت یکسان و یکپارچه است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
محتوای آموزشی مراکز پیش‌دبستانی در اصفهان یکسان است

وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: بنا بر اقدامات صورت‌گرفته محتوای آموزشی در تمامی مراکز پیش‌دبستانی استان به‌صورت یکسان و یکپارچه است؛ این در حالی است که در گذشته نهادهای دیگری همانند بهزیستی، متولی صدور مجوز ایجاد مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی بودند و به این دلیل محتوای آموزش‌ها به‌صورت پراکنده و متفاوت در مناطق مختلف تدریس می‌شد.

وی اظهار کرد: حتی در خصوص پوشش آموزشی نیز عدالت آموزشی و دسترسی عادلانه در مراکز پیش‌دبستانی استان وجود نداشت، به‌طوری‌که توزیع این مراکز به‌تناسب آمار جمعیتی کودکان در مناطق مختلف استان صورت نمی‌گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با یادآوری اهمیت آموزه‌های دوران پیش‌دبستانی در فرایند تعمیق یادگیری کودکان در دوره ابتدایی گفت: اگر در این دوره، آموزش‌ها با مطلوبیت و کیفیت بالایی ارائه شود روند و رشد یادگیری در دوره ابتدایی به‌ویژه پایه اول مستحکم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین گفت: در این سند بر ارائه آموزش‌های همه‌جانبه در ابعاد زیستی، اجتماعی، تربیت‌بدنی و معارف و امور قرآنی در دوره پیش‌دبستانی تأکید شده است.

فاضل تصریح کرد: با توجه‌ به جایگاه و اهمیت آموزش‌ها در دوره پیش‌دبستانی، وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اقدام به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کرد و از جمله اتفاقاتی در این‌ خصوص صورت گرفت. اعطای دائم مجوز ایجاد مراکز پیش‌دبستانی و تمامی موارد محتوایی و آموزش یکپارچه مربیان به آموزش و پرورش بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود یک هزار و ۱۳۰ مرکز پیش‌دبستانی و ۴۳۰ مهدکودک در استان اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت می‌پردازند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از اولویت‌های این مجموعه نظارت کامل و مستمر بر محتوا و قالب‌های آموزشی در مراکز پیش‌دبستانی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار