تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و رفع میگرن با بهارنارنج

تهران (پانا) - بهار نارنج سرشار از ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین b و c و d است. در واقع بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار باعث زیباتر‌شدن این درخت شده و در پاییز و زمستان تبدیل به نارنج می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و رفع میگرن با بهارنارنج

به گزارش جامعه 24، شکوفه‌های نارنج بسیار معطرند و رایحه‌ای شیرین دارند. طعم آن تلخ است و ممکن است طعم صابونی داشته باشد، به همین دلیل اغلب در تهیه دمنوش بهار نارنج آن را با عسل میل می‌نوشند.

عرق بهار نارنج نیز یک محصول جانبی از فرآیند تقطیر شکوفه درخت نارنج است که استفاده می‌شود. عرق بهار نارنج را در بطری شیشه‌ای فقط تا یکسال می‌توان نگهداری کرد و در بطری پلاستیکی نباید زیاد نگهداری شود.

عرق بهار نارنج مانند گلاب در پخت‌وپز، داروسازی، عطرسازی و آروماتراپی کاربرد دارد و به دلیل فوایدی که برای سلامت و شادابی پوست دارد از اسانس روغنی و آب مقطر آن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و به این ترتیب از خواص بهار نارنج در سلامت پوست استفاده می‌شود. در ادامه با برخی خواص بهار نارنج آشنا خواهیم شد:

کاهش سطح کورتیزول با رایحه بهار نارنج

خواص ضداضطرابی روغن بهار نارنج ثابت شده است. بدون شک درباره هورمون کورتیزول چیز‌های شنیده‌اید؛ همان هورمونی که در زمان استرس در بدن افزایش پیدا می‌کند. با استنشاق اسانس بهار نارنح می‌توانید از خاصیت بهار نارنج بهره‌مند شوید.

رفع میگرن و سردرد با بهار نارنج

بهار نارنج با تاثیر بر سیستم عصبی علاوه بر اینکه باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود، برای تسکین سردرد‌های عصبی و میگرنی نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با بهارنارنج

بهارنارنج سرشار از آنتی اکسیدان است و از بدن شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همین خاصیت بهار نارنج موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری‌های جدی و مزمن می‌شود و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن است.

خواص بهار نارنج برای کبد

بهار نارنج دافع صفرا است و سلول‌های کبدی را وادار به فعالیت می‌کند، همچنین ضعف و نارسایی کبد را درمان می‌کند و سموم بدن را از عضلات خارج کرده و از بین می‌برد، اما به یاد داشته باشید که نباید در خوردن عرق بهارنارنج زیاده روی کنید.

درمان مشکلات گوارشی با بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به رفع درد و گرفتگی‌های شکمی و سوء هاضمه کمک می‌کند. این نوشیدنی در افرادی ضعف معده دارند باعث تقویت معده و درمان نفخ می‌شود. این دمنوش در طب سنتی برای درمان بی‌اشت‌هایی نیز کاربردی است.

کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی با بهار نارنج

پیشگیری از حمله قلبی و کنترل تشنج‌های عصبی از دیگر خواص دمنوش بهار نارنج است که در طب سنتی به آن تاکید شده است. دمنوش بهار نارنج به برطرف کردن تپش نامنظم قلب کمک می‌کند و با تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ‌ها از بروز سکته‌های ناگهانی پیشگیری می‌کند.

خواص بهار نارنج برای کودکان

بهار نارنج برای کودکان نیز خواص بسیاری دارد، یکی از این خواص درمان خشکی و التهابات پوستی کودکان است. عرق بهار نارنج برای پوست بسیار مفید است و از همین رو از آن به دلیل ملایم بودن در محصولات کودک در فرانسه استفاده می‌کنند. عرق بهار نارنج همچنین در رفع بیش فعالی کودکان نیز تاثیر دارد.

نرم و روشن کردن پوست با بهار نارنج

یکی دیگر از خواص بهار نارنج، نرمی پوست و روشن کردن آن است. آب بهار نارنج باعث درخشندگی و تنظیم رنگ پوست شما می‌شود. می‌توانید آن را به عنوان تونر طبیعی استفاده کنید که باعث آبرسانی و درخشندگی پوست می‌شود. علاوه بر این در درمان آفتاب سوختگی‌های خفیف، قرمزی و التهاب پوست هم موثر است.

اثرات ضداسپاسم با بهار نارنج

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که احتمالا یکی از خواص بهار نارنج کاهش انواع اسپاسم عضلانی باشد؛ مثل گرفتگی عضلات در ورزش یا حتی گرفتگی شکم که به اسهال مربوط است.

تاثیر بهار نارنج در لاغری و کاهش وزن

امروزه سبک زندگی سالم و تناسب اندام اهمیت زیادی در زندگی مردم دارد. افرادی که دچار اضافه وزن هستند به دنبال روش‌های طبیعی برای لاغری می‌گردند. بهارنارنج یکی از گزینه‌های طبیعی است که می‌توان در لیست رژیم غذایی برای کاهش وزن اضافه شود.

بهار نارنج، دارای مقادیر کمی از آلکالویید‌ها مانند سینفرین و اوکتوپامین است که آگونیست‌های سمپاتومیمتیک مستقیم و غیرمستقیم دارند. این مواد موجود در بهار نارنج که غلظت‌های بسیار کم دارند موجب کاهش وزن می‌شوند.

علاوه بر آن آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها می‌شود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید می‌توان در کنار ورزش، از بهار نارنج نیز استفاده کنید.

خواص بهار نارنج برای فشار خون

بهارنارنج باعث تنظیم سطح فشار خون از طریق گردش خون در رگ‌ها می‌شود. از دیگر خواص عرق بهارنارنج درمان فشار خون بالا است. دمنوش بهار نارنج و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات سمپاتومیتی سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

کاهش آکنه با بهار نارنج

همان‌طور که گفتیم یکی از خواص بهارنارنج خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی آن است؛ بنابراین از آن می‌توان در بهبود آکنه یا پوست‌های ملتهب استفاده شود. می‌توان روغن بهارنارنج و روغن اسطوخدوس را به‌طور مساوی با هم تقسیم کرد و سه قطره از این مخلوط را در آب داغ ریخت. سر و صورتتان را با یک حوله بپوشانید و با کمک بخار‌هایی که به پوست شما برخورد می‌کند، از خواص بهارنارنج استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار