برپایی نشست تبیین معارف اسلامی در دبیرستان حضرت مریم جعفرآباد

قم(پانا) - نشست تبیین اخلاق و معارف اسلامی با حضور امام جمعه شهرستان جعفرآباد در دبیرستان حضرت مریم(س) شهر جعفریه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نشست تبیین معارف اسلامی در دبیرستان حضرت مریم جعفرآباد

نشست تبیین اخلاق و معارف اسلامی با حضور حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان جعفرآباد در دبیرستان حضرت مریم(س) شهر جعفریه برگزار شد.

حجت الاسلام فاطمی بصیر طی سخنانی در این نشست، بر سه موضوع انتخاب دوست، احترام به پدر و مادر و رسیدن به آرامش در زندگی تأکید و اظهار کرد: «انتخاب دوست و رفیق یکی از موضوعاتِ بسیار مهم در زندگی انسان است؛ ما باید توجه کنیم که چه شخصی را به عنوان دوستِ خود در زندگی قرار می‌دهیم زیرا انتخاب دوست، نشان دهنده شخصیت ما است.»

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، عنوان کرد: «دوست بد مانند حریق و دوست خوب مانند رحیق است و هر فردی با توجه به انتخاب دوست ما می‌تواند به ویژگی ها و خصوصیات ما پی ببرد. در چهره دوستِ خوب باید آرامش و اعتماد موج بزند.»

فاطمی در رابطه با تاثیر اخلاق و رفتار دوستان با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: «همنشین شایسته، مانند عطر فروش است. اگر وارد عطر فروشی شوی و عطار از عطرش به تو ندهد، ولی بوی عطرش به تو خواهد رسید و لباس و بدنِ تو آغشته به آن بو می شود.»

امام جمعه جعفرآباد در رابطه با پشیمان شدن از انتخاب دوستِ گمراه در زندگی و آخرت و با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: «انسانی که دوستی گمراه در زندگی انتخاب کرده است، در آخرت پشیمان می‌شود و دو دستِ خود را با دندان می‌گزد و از گمراهی از یاد خدا به واسطه دوست گمراه پشیمان می‌شود.»

وی در پایان، دانش آموزان را به انتخاب دوستِ شایسته و احترام فوق‌العاده به والدین دعوت کرد.

بهمن آزاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان جعفرآباد نیز در ابتدای این جلسه، با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی عنوان کرد: «مدرسه بهترین مکان برای تربیت معنوی و اخلاقی و رشد دانش آموزان است و باید از این فرصت، به بهترین نحو، بهره جست.»

در این نشست، احمد لطیف مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان جعفرآباد و برخی دیگر از کارکنان این اداره نیز حضور داشتند.

دانش آموزخبرنگار: نفیسه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار