مدیرکل استاندارد استان زنجان:

محصولات واحدهای تولیدی با دریافت نشان استاندارد مجوز تبلیغ و فروش می‌گیرند

زنجان (پانا) - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی، زمانی می‌توانند مجوز تبلیغ یا فروش داشته باشند که نشان استاندارد را دریافت کرده باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
محصولات واحدهای تولیدی با دریافت نشان استاندارد مجوز تبلیغ و فروش می‌گیرند

مرتضی واحدپور امروز در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: عناوین ایام هفته استاندارد با عنوان استاندارد مردمی شروع می‌شود و مناسبت‌های مختلف برای روزهای مختلف لحاظ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ مهر به عنوان خالق کیفیت زندگی بهتر برای نسل‌ها، ۲۵مهر به عنوان دیپلماسی کیفیت و تولید صادرات‌محور، ۲۶مهر به عنوان روزی که مزین شده به ضامن صیانت از منابع و منافع ملی، ۲۷ مهر به عنوان روزی که به نام کلید تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و در آخر هم ۳۰ مهر با عنوان ترویج کالاهای ایرانی، نیازهای اولویت‌دار مردم، نامگذاری شده است.

واحدپور افزود: مواردی که در کشور ما به نحوی دارای اهمیت هستند به آنها پرداخته شده و به نوعی شعار استاندارد در صنعت ملی است و نامگذاری فقط به این خاطر هست که برای اهمیت موضوع تاکید کند و در طول سال سعی می‌کنیم توجه زیادی به این موارد داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به طرح «طاها» گفت: این طرح به زبان ساده اینطور است که واحدهای تولیدی، کالایی را تولید می‌کنند و ادعا هم می‌کنند و ما کنترل می‌کنیم که همان کالایی باشد که ادعا می‌کنند.

وی بیان کرد: ما به عنوان مشتری وارد بازار می‌شویم و کالاهایی که در بازار وجود دارد را خریداری می‌کنیم و سپس تفاوت آن کالا با ادعای تولید را آزمایش می‌کنیم.

واحدپور اظهار کرد: اگر نظارت بر استاندارد کالاهایی که در فضای مجازی به فروش می‌رود به عهده شما باشد و تخلفاتی را به شما اطلاع‌رسانی کنند چه نظارت‌هایی انجام می‌دهید؟!

وی افزود: در مورد تمام کالاهایی که به نوعی به واحدهای صنعتی ترجیح می‌شود، زمانی می‌توانند مجوز تبلیغ یا فروش را داشته باشند که نشان استاندارد را دریافت کرده باشند و اگر این نشان را نداشته باشند طبق قانون باید با آن‌ها برخورد شود.مدیرکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: یک کد 10 رقمی در زیر نشان استاندارد کالاها وجود دارد که با پیامک کردن آن کد به سرشناسه مربوطه در عرض ۲ دقیقه می‌توانند نتیجه بگیرند که آیا آن کالا استاندارد است یا خیر؛

دانش‌آموز خبرنگار: محمدطاها منصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار