ارتباط دخترانمان با خداوند مهم‌ترین امر است

مشهد (پانا) - حافظ، سخنران و استاد دوره دختران کهکشان گفت در اکثر اوقات رابطه نوجوانان بخصوص دختران به دلیل نداشتن شناخت درستی از خداوند و چگونگی ارتباط شیرین با او و دین او، رابطه‌ای خشک و کلیشه‌ای است. ما برای بهبود این ارتباط شروع به آغاز این دوره کردیم.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط دخترانمان  با خداوند مهم‌ترین امر است

همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، جشن صمیمانه ای جهت افتتاحیه دوره سوم از طرح دختران کهکشان در دارالقرآن امام حسین ناحیه ۶ مشهد برگزار شد.

در این جشن دختران نوجوان با سابقه ی حضور در دوره های بچه های کهکشان و همچنین افراد تازه جذب شده به این طرح به همراه مادرانشان حضور داشتند.

عاطفه حسینی حافظ، استاد و سخنران این طرح در جمع بچه های کهکشانی ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه ربیع الاول عنوان کرد: با نگاه به زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) می‌توان دو صفت مهم را در رفتار خارق‌العاده ی ایشان کشف کرد و آن هم عشق و مهربانی است. ابتدا عشقی که به خداوند در ایشان مثال زدنی بود و دیگری عشق به مردم و اهمیت دادن به سرنوشت آنهاست.

وی افزود: این حرص و ولع پیامبر در عشق به خداوند بود که با مهربانی بی نظیرشان مردم را به اسلام دعوت می کرد.

وی همچنین عنوان کرد: ما و بسیاری از همکارانمان، روابط معنوی نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال مان با خداوند و دین اسلام را بررسی کرده ایم. همه آنها نیازمند یک شناخت واقعی هستند. ما در این طرح با استفاده از بازی، مفاهیم تفسیری استاد اخوّت را به نوجوانان آموزش می‌دهیم.

حسینی افزود: همچنین این طرح شامل کلاس سواد رسانه ای با محتوای جهاد تبیین است. تبیین مناسب، فضای ایران را با استفاده از آمار های دقیق برای نوجوانان روشن می‌کند و آنان را با نعمت ها و خوبی های کشور عزیزمان ایران آشنا می‌کند که بازخورد بسیار خوبی مخصوصا در فضای اخیر کشور داشت و هر کدام از این دختران روشنفکر ما برخلاف دیگر همسن و سالان خود که سوار بر هیجانات بودند، جهاد تبیین را و روشنگری را آغاز کرده و مانند یک استاد سعی بر فرو نشاندن حیرت های هم سن و سالانشان داشتند.

الهامی یکی از مجریان این طرح نیز عنوان کرد: این طرح با استقبال بسیار خوبی از دختران ناحیه ۶ رو به رو شد که ما میزبان ۲۵۰ نفر از دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله ی عزیز بودیم. در ترم جدید بچه های کهکشان نیز استقبال خوبی صورت گرفته و ما در حال آماده سازی این طرح هستیم؛ ایشان همچنین از تمامی مدارس منطقه درخواست کردند این طرح را با دانش آموزان در میان گذاشته و تشویق به حضورشان در اینگونه طرح ها کنند.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار