مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران:

دانش‌آموزان با اجرای طرح «نماز، نور چشم من»، فضای تربیتی مثبتی را تجربه می‌کنند

فشافویه (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در مراسم استانی طرح «نماز نور چشم من» در فشافویه، اجرای این طرح و برپایی نماز جماعت در مدارس توسط معاونان پرورشی مدارس را دارای اثر تربیتی مثبت و تجربه فضای تربیتی مناسب برای دانش‌آموزان دانست که حاصل برکت تلاوت قرآن و اقامه نماز در مدرسه است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با اجرای طرح «نماز، نور چشم من»، فضای تربیتی مثبتی را تجربه می‌کنند

مراسم افتتاح طرح «نماز نور چشم من»، با رویکرد مجموعه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز و حضور مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران، کارشناسان اداره آموزش و پرورش فشافویه و دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول در مصلی شهر حسن‌آباد برگزار و زنگ نماز نواخته شد.

حسین سعیدی‌یکتا در حاشیه این برنامه به پانا گفت: «برنامه نور چشم و افتتاحیه برنامه نماز جماعت مدارس به‌صورت هماهنگ در سطح شهرستان‌های استان تهران، برگزار شد و این برنامه مقدمه‌ای است که از این پس برنامه نماز جماعت در مدارس استان پُرشورتر و منسجم‌تر اجرا شود. امیدواریم این طرح با قوت و قدرت توسط معاونان پرورشی مدارس اجرا شود و اثر تربیتی که تلاوت قرآن و اقامه نماز در مدرسه دارد نیز شکل بگیرد.»

وی درباره‌ استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های حوزه پرورشی بیان کرد: «امسال شاهد بازگشایی حضوری مدارس، بعد از دو سال دوران کرونایی با شرایط بسیار دشوار و سختی بودیم؛ خدا را شاکریم که بازگشایی خوبی را تجربه کردیم و برنامه‌های تربیتی و فرهنگی نیز در سطح استان رونق خوبی دارد؛ مانند اجرای طرح نماز نور چشم من، که بعد از مدت‌ها در مدارس نماز جماعت را برپا کردیم و دانش‌آموزان در کنار هم فضای تربیتی را تجربه می‌کنند.»

سعیدی‌یکتا ادامه داد: «همچنین در سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی نیز دانش‌آموزان استقبال خوبی داشته‌اند، مانند اردوهای سازمان دانش‌آموزی، اردوهای مختلف و برنامه‌های تابستانی که پشت سر گذاشتیم و این استقبال‌ها نمایانگر این است که به امید خدا سالی پرتوان، پرتلاش و پرانرژی را آغاز کرده و برنامه‌ها را با قوت و قدرت پیگیری خواهیم کرد.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در پاسخ به نحوه بهبود عملکرد حوزه پرورشی خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان مشتاق مشارکت در این برنامه‌ها هستند و این وظیفه ما به عنوان مربیان و مسئولین است که اشتیاق دانش‌آموزان را پیگیری و تقویت کنیم و برنامه هایی که از ستاد ابلاغ می‌شود و معاونت پرورشی مدارس پیشنهاد می‌دهند، پیگیری بهتری داشته باشد.»

وی در ادامه گفت: «رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی در وزارتخانه و استان تغییر نگرش برنامه ریزی و برنامه از ستاد به صف است؛ یعنی برنامه‌ها از سوی مناطق و مدارس به استان پیشنهاد داده شود. مربیان نیز اگر مانند گذشته فعالیت‌ها را پیگیری کنند رونق خوبی در این زمینه خواهیم داشت.»

خبرنگار: نرگس عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار