رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت باسوادی دختران و زنان ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا عبدی در نشست مشترک امور زنان و خانواده دستگاه ‎های اجرایی با سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) درخصوص تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: امام خمینی(ره) طلب علم را فریضه می‌‎دانست و از آحاد مردم می‎‌خواست برای مبارزه با بی‌سوادی بطور ضربتی و بسیج عمومی قیام کنند. امروزه ما نیز با نهضت سوادآموزی روبرو هستیم که همه عضو آن هستند و باید حرکت رو به جلو را داشته باشیم و البته نباید به این مورد بسنده کرد و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید به توسعه سواد و تعمیق سواد هم توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه نهضت سازمان نیست بلکه اندیشه است، افزود: زمانی سوادآموزی فقط خواندن و نوشتن بود اما امروز باید در عرصه‎‌های جدید سواد نیز ورود کنیم و به دنبال تعریف‎های نو از سواد باشیم، مانند سواد مالی، سواد عاطفی، سواد روابط اجتماعی و...

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به نقش دختران و زنان در بحث سواد اشاره و خاطرنشان کرد: نقش زنان بسیار مهم و موثر است و در مقوله آموزش بسیار توانمندتر هستند و اگر موضوع دختران، زنان و بانوان را در بحث سواد حل کنیم به مرزهای تمدن اسلامی ایرانی بیش از پیش نزدیک خواهیم شد.

در ادامه این جلسه زهرا پناهی‌روا مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان درخصوص نقش کلیدی زنان و دختران در آموزش و سهم آنان در پیشبرد اهداف متعالی تعلیم و تربیت مطالبی را بیان کرد و گفت: بحث برگزاری جشنواره دختران در حیطه‌‎های مختلف از جمله دختران و سبک زندگی، دختران و آموزش و... در دستور کار قرار دارد و به زودی شاهد برگزاری این جشنواره‌ها خواهیم بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار