معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی؛

خانواده مهم‌ترین عامل خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تربیت فرزندان با اعتمادبه‌نفس بالا در بطن خانواده آغاز می شود، خانواده را مهم‌ترین عامل خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده مهم‌ترین عامل خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی

طاهر علمی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت به تمامی مسلمانان جهان گفت: وحدت و دوستی در مذهب شیعه و سنی که هر یک پیروان زیادی در سراسر جهان دارند، تاثیر زیادی در دور کردن دشمنان و بالا بردن عزت و سربلندی مسلمانان در دنیای امروز دارد.
وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت روان در جامعه ادامه داد: بهداشت روان یعنی توانایی لازم برای لذت بردن از زندگی و این به مثابه فردی است که با توانایی های خود قادر باشد با استرس های عادی و معمولی زندگی سازگاری داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به عوامل خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی گفت: یکی از این عوامل خانواده دانش آموزان است. اگر بخواهیم فرزندانمان با اعتمادبه‌نفس بالایی تربیت شوند، اینکار از همان بطن خانواده آغاز می شود. خانه باید مکانی باشد که کودک در آن احساس امنیت کند و بتواند علایق، استعدادها و عواطف خود را بدون ترس ابراز دارد و بتواند در مشکلات خود از خانواده کمک بگیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی معلمان و مربیان هستند. معلمین به عنوان الگوی تاثیرگذار بر رفتار دانش آموز در کلاس و مدرسه حضور دارند. در واقع وظیفه معلمان فقط در پرورش ذهن و آشنا ساختن دانش آموزان به مسائل اجتماعی و اخلاقی آنها خلاصه نمی شود بلکه آنان مسئول تغییر، اصلاح رفتار های ناسازگار، تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانش آموزان هستند.
علمی به عوامل دیگر خوشبختی و بهداشت روان دانش آموزان در زندگی اشاره کرد و افزود: دوستان، ورزش کردن، استراحت، کار کردن، خواب، سرگرمی، سفرکردن و سلامتی از دیگر عوامل مهم در این زمینه می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی آرزوی مشترک دانش آموزان را هنگام ورود به مدرسه؛ ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل دانست و گفت: امکان اینکه همه بتوانند در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه قبول شوند و ادامه تحصیل دهند وجود ندارد. اگر انحصار ورود به دانشگاه برای دانش آموزان معیار موفقیت و ارزش شود موجبات افسردگی آنها را فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار