پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا:

اقدامات اخیر اروپاییان مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران‌ است

چند کشور اروپایی هم، ایران را ناامن اعلام کردند و از اتباع خود خواستند که به ایران سفر نکنند در حالی که همین کشورها اجازه دادند که برخی عوامل خودفروش و مزدور تروریست به‌ویژه منافقان که در اروپا حضور دارند به اماکن دیپلماتیک ایران حمله و تعرض کنند

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل ضمن اشاره به دخالت اروپاییان در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، گفت اروپاییان که مدعی رعایت معیارهای بین‌المللی هستند در این رابطه کاملاً مغایر این اصول عمل کردند و اقدامات آن‌ها غیرقابل پذیرش است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات اخیر اروپاییان مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران‌ است

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا درباره دخالت‌های کشورهای اروپایی در مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «دخالت‌های کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران و تحریک معترضان به اغتشاش و سپس حمایت از اغتشاش و تخریب اماکن عمومی و مراکز مردمی مصداق بارز دخالت در امور داخلی یک کشور است. به لحاظ بین‌المللی و حقوق بین‌الملل، این‌ها محکوم است.»

وی افزود: «اروپاییان که مدعی رعایت معیارهای بین‌المللی هستند در این رابطه کاملاً مغایر این اصول عمل کردند و اقدامات آن‌ها غیرقابل پذیرش است.»

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: «مضاف بر این، چند کشور اروپایی، ایران را ناامن اعلام کردند و از اتباع خود خواستند که به ایران سفر نکنند در حالی که همین کشورها اجازه دادند که برخی عوامل خودفروش و مزدور که در اروپا حضور دارند به اماکن دیپلماتیک ایران حمله و تعرض کنند حتی در دانمارک وارد سفارت ایران شدند و سفیر ایران را با اسلحه سرد تهدید کردند.»

پاک آیین گفت: «بنابراین به نظر می‌رسد که ناامنی در اروپا وجود دارد و پلیس در این کشورها قادر نیست که از اماکن دیپلماتیک حفاظت کند و این ایران است که باید اتباع خود را از چنین کشورهای ناامن اروپایی فرابخواند چرا که در معرض تعرض عوامل مزدور و تروریست به‌‌ویژه منافقین قرار می‌گیرند.»

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان بیان کرد: «به‌طور کلی اروپاییان تاثیری در روند برجام ندارند و بیشتر به عنوان هماهنگ کننده فعالیت دارند و اتحادیه اروپا هماهنگ کننده مذاکره غیرمستقیم بین ایران و آمریکاست و در عمل نشان دادند که وابسته یا تابع دیدگاه‌های آمریکا هستند و در چند سال گذشته هیچ قدم مثبتی برای احیای برجام و متقاعد‌کردن آمریکا برای انجام تعهدات برجامی خود برنداشتند به همین دلیل بر روی دیدگاه‌های اروپا در ارتباط با موضوع مذاکرات لغو تحریم‌ها، خیلی نمی‌توان حساب کرد.»

‌همزمان به وقوع ناآرامی‌ها در کشور به دنبال فوت مهسا امینی، برخی کشورهای اروپایی نیز فرصت را برای افزایش فشارهای بین‌المللی بر ایران مناسب دانسته و اقداماتی علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند. همچنین دولت کانادا ۲۵ فرد و ۹ نهاد جمهوری اسلامی و ۱۰هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خارجه آمریکا ۱۸ شهریور از تحریم‌ چهار شرکت و یک شخص ایرانی خبر داد. بر اساس این تحریم، «خدمات هواپیمایی سفیران» تحت تحریم قرار گرفت. این نهاد ۲۳ شهریور۱۰ شخص و ۲ نهاد را به دلیل فعالیت‌های سایبری «بدنهاد» ایران تحریم کرد. همچنین وزارت بازرگانی آمریکا دوشنبه ۲۸ شهریور سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ایران که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. به فاصله سه روز، پلیس امنیت ملی و برخی مقامات امنیتی تهران، «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات و شماری از فرماندهان نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه در جهت حمایت از اعتراضات در ایران اعلام کرد که مجوز کلی برای افزایش حمایت از اینترنت آزاد ایران را صادر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار