مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان خبر داد:

رتبه پنجم اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آذربایجان شرقی در سطح کشور

تبریز (پانا) - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آذربایجان شرقی از کسب رتبه پنجم اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان آذربایجان شرقی در سطح کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه پنجم اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آذربایجان شرقی در سطح کشور

مصطفی هاشم زاده محتشم با بیان اینکه این اتحادیه رتبه پنجم در تولید تخم مرغ را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، افزود: مصرف تخم مرغ در این استان نسبت به سایر استان ها بیشتر است و لذا علت این موضوع به دلیل وجود کارخانجات متعدد شکلات سازی و بیسکویت سازی در استان آذربایجان شرقی می باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه تخم مرغ منبع بسیار زیادی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری به شمار می رود و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی همه مردم وجود داشته باشد اظهارکرد: یک تخم مرغ متوسط ۷۶ کیلو کالری انرژی دارد و کامل ترین ، با کیفیت ترین و ارزان ترین ماده غذایی پروتئینی برای تمامی گروه های سنی است به خصوص اگر در صبحانه میل شود احساس سیری طولانی تر و در نتیجه کاهش وزن را ایجاد کرده و باعث می‌شود تا تحلیل عضلات در سالخوردگی کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش بیولوژیکی تخم مرغ بسیار بالاست و حاوی کلیه اسیدآمینه های ضروری بدن است و نسبت به سایر منابع پروتئینی از قبیل لبنیات و گوشت ها و حبوبات غنی تر است و حداقل دارای ۱۳ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری به ویژه ویتامین A و D ، کولین و عناصر سدیم ، ‌پتاسیم و فسفر است . در کشورهای در حال توسعه مصرف یک عدد تخم مرغ در هر روز در برنامه غذایی افراد زیر ۱۸ سال قرار گرفته است و لذا تلاش کرده ایم تا مصرف یک تخم مرغ در روز را برای هر یک از دانش آموزان ترویج کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان آذربایجان شرقی در پایان از برگزاری بزرگداشتی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در 17 مهر ماه در محل مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز خبر داد و گفت: هدف اصلی این همایش ترویج مصرف تخم مرغ در جامعه با شعار « مصرف تخم مرغ برای زندگی بهتر» است و لذا در این همایش ضمن تجلیل از 21 تن از پیشکسوتان صنعت مرغ تخمگذار استان و مرغداران نمونه ، از 17 برگزیده جشنواره نقاشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تشکر خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار