در گفت‌وگو با پانا:

حمید بی‌غم‌: فوتسال ایران می‌‌تواند ژاپن را شکست دهد

شمسایی کار عاقلانه‌ای کرد/ با ستاره‌های تیم ملی برخورد خوبی نشد

تهران (پانا) - کارشناس فوتسال ایران معتقد است تیم ملی توانایی شکست دادن ژاپن را دارد اما اگر این اتفاق نیفتاد هم نباید به شمسایی خرده گرفت.

کد مطلب: ۱۳۱۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حمید بی‌غم‌: فوتسال ایران می‌‌تواند ژاپن را شکست دهد

حمید بی‌غم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری تیم ملی فوتسال ایران مقابل تایلند و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: «قبل از اینکه در مورد این بازی حرف بزنم، باید بگویم، نفراتی که کادر فنی با خودشان به جام ملت‌های آسیا بردند، بیشترشان تجربه بازی بین‌المللی نداشتند. این‌ کمی همه را نگران کرده بود اما هر بازی که گذشت، بچه‌ها بهتر از بازی قبلی توانایی خودشان را نشان دادند. همه می‌دانیم لیگ فوتسال مایکی از بهترین لیگ‌هاست و پر از استعداد و پویایی است. نکته قابل‌توجهی که در تیم وجود داشت، شمسایی به‌عنوان اسطوره فوتسال ایران، همان‌طور که در دوران بازیگری‌اش پرتلاش بود، تیمش هم با تمام وجود پرتلاش و دونده ظاهر شد.»

وی افزود: «تیم ملی رفته‌رفته شکل گرفت. ۴، ۵ بازیکن باتجربه ما مثل مسلم و طیبی تیم را به‌خوبی در زمین هدایت کردند. حداقل چندین بازیکن زیر ۲۵ سال برای ما در جام ملت‌ها بازی کردند. حالا تجربه بازی بین‌المللی دارند. این آبدیده شدن آن‌ها در بازی‌های جهانی به ما کمک می‌کند. ضمن اینکه وقتی وحید شمسایی بازیکنان لیگ را دیده، بقیه هم باانگیزه ظاهر می‌شوند. مومنی ۴ سال شاگردم بوده و آن موقع هم خیلی عالی بود اما پشت خط مانده بود. او در این رقابت‌ها هیچ گلی نخورد و خیلی عالی عمل کرد.»

کارشناس فوتسال ایران تصریح کرد: «ما مقابل تایلند عالی بودیم. توانستیم به‌خوبی تیم حریف را کنترل کنیم و در بهترین زمان ممکن به گل برسیم. اگر آن‌ها پاور پلی نمی‌کردند، بدون شک شکست سنگین‌تری می‌خوردند. همین‌که تیم توانست منطقی و حساب‌شده بازی کند و به فینال برسد، خیلی خوبی بود.»

حمید بی‌غم گفت: «همه نگران بودند که مبادا این جوان‌گرایی باعث از دست رفتن شخصیت فوتسال ایران در آسیا شود. اگر حذف می‌شدیم، این اتفاق می‌افتاد اما واقعا وحید شمسایی عالی عمل کرد. در دوره گذشته، کادر فنی یک گروهی را نزدیک به ۸ سال در اختیار داشت و هیچ بازیکنی به تیم ملی تزریق نشد. حالا شمسایی برای اینکه بتواند این روش را اصلاح کند، بازیکنانی را اضافه کرد که بتواند از آن‌ها در مسابقات جهانی هم استفاده کند. البته معتقدم در هیچ دوره‌ای با بازیکنان بزرگ تیم ملی برخورد خوبی نشد. با خود شمسایی هم برخورد خوبی نکردند. همه به بدترین شکل ممکن کنار گذاشته شدند. چون شمسایی خودش این‌طور کنار رفته بود، انتظار می‌رفت که او این رویه را اصلاح کند و با ستاره‌ها رفتار درستی داشته باشد. این بزرگ‌ترین نقص شمسایی بود.»

وی خاطرنشان کرد: «تیم ملی ما عالی بود. ما اگر می‌خواهیم ژاپن را ببریم باید نوسان نداشته باشیم. ژاپن رقیب دیرینه و قدرتمند ماست و باید مراقب باشیم. من مطمئنم که این تیم را شکست می‌دهیم و قهرمان می‌شویم اما اگر یک درصد هم حتی این اتفاق نیفتاد، نباید به شمسایی خورده گرفت. چون او شخصیت تیم ملی را در آسیا حفظ کرد و تیم را به فینال رساند. بااین‌حال شک نکنید ما توانایی شکست ژاپن را داریم و بچه‌ها اگر خودشان باشند، بدون شک قهرمان می‌شویم.»

کارشناس فوتسال ایران با اشاره به کنار گذاشته شدن مصطفی نظری از جام ملت‌ها در لحظه اخر، افزود: «واقع نمی‌دانم داستانش چه بود. اما نظری دقیقه ۹۰ نه بلکه وقت اضافه کنار گذاشته شد و شمسایی باید به‌عنوان نفر اول کادر فنی، این را پاسخگو باشد. بالاخره هم بازیکنان ستاره و هم مربیان ماه‌ها از خانواده‌شان می‌زنند تا کاری پیش برود و وقتی این برخوردها می‌شود باید پاسخگو باشند. نظری هم چون آدم‌بزرگی است در آستانه‌ بازی‌ها حرفی نزد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار