یادواره شهدا در شبانکاره برگزار شد

بوشهر (پانا) - یادواره شهدای شهر شبانکاره به‌همت پایگاه بسیج شهدای شبانکاره و با همکاری آموزش و پرورش در محل سالن تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا در شبانکاره برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدای بخش شبانکاره به همت پایگاه بسیج شهدای شبانکاره و با همکاری آموزش و پرورش با حضور ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان بخش شبانکاره و خانواده های معزز شهداء به همراه جانبازان، ایثارگران و بسیجیان در محل سالن تربیت آموزش و پرورش برگزار شد.

سرپرست بخشداری شبانکاره ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهداء، جانبازان وایثارگران در باره ارزش این یادواره ها اظهار کرد : شهید در لغت به معنی گواه، حاضر، ناظر در اصطلاح دینی به کسی اطلاق می شود که با انتخاب آگاهانه، و بر اساس حجت شرعی، در راه خدا به شهادت می رسد.

ابراهیم حسینی همچنین گفت : شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطرة وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

وی همچنین تصریح کرد: شهادت مکتب سازنده ای است که شگرفترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش های نسل های بهم پیچیده تاریخ را داراست.

حسینی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام است، راه شهدایی که محور زندگی آن‌ها خدا بود و برای خدا کار می‌‌کردند.

حسینی خاطر نشان کرد: فلسفه دین گذشتن انسان از خود است تا بتوانیم به خدا برسیم و سعادت انسان در این حقیقت نهفته شده است.

در این یادواره مجتبی واعظی یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس خاطرات و روایاتی از سال های جنگ و چگونگی حال و احوال جبهه های نبرد حق علیه باطل برای شرکت کنندگان در این یادواره بیان نمود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار