آموزشی ترین بخش تعلیم و تربیت، گروه های آموزشی است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: آموزشی ترین بخش تعلیم و تربیت، گروه های آموزشی است و باید مسیر حرکت و راهبرد مدارس ما بر مبنای سیاست های تدوین شده توسط گروه های آموزشی باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزشی ترین بخش تعلیم و تربیت، گروه های آموزشی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کلات، با همت کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی، نشست سرگروه های آموزشی شهرستان برگزار گردید.

در این نشست که معاونین و جمعی از کارشناسان نیز حضور داشتند، رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بر اهمیت نقش سرگروه های آموزشی در نظام تعلیم و تربیت تاکید و بیان کرد: کسانی که در این مسیر ورود پیدا کرده اند باید با جدیت مسائل را پیگیری و در موضوعات قوی ورود کنند.

وی افزود: گروه های آموزشی منبع تولید محتویات و مغز متفکر دستگاه تعلیم و تربیت هستند. خوراک آموزش و پرورش شهرستان باید توسط گروه های آموزشی تهیه و تولید شود تا مسیری که در پیش داریم، مسیری روشن و همراه با موفقیت باشد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات، آموزشی ترین بخش تعلیم و تربیت را گروه های آموزشی دانست و تصریح نمود: باید مسیر حرکت و راهبرد مدارس ما بر مبنای سیاست های تدوین شده توسط گروه های آموزشی باشد. در تمامی کشورها،گروه های آموزشی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.ما از همکاران خودمان درگروه های آموزشی انتظار داریم برای ارتقای برنامه های آموزشی و پرورشی در مدارس برنامه داشته باشند، بدون برنامه ره به جایی نخواهیم برد، باید مسیر حرکت معلمان در‌ مدارس را طراحی کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: خوشبختانه در‌ مدارس شهرستان نیروهای جوان و با برنامه ای مشغول به تدریس هستند، این موضوع می تواند یک فرصت بی بدیل باشد. خوشبختانه نتیجه این امر را در قبولی بی سابقه فرزندان این مرز و بوم در دانشگاه های کشور مشاهده کردیم.

رمضان پروانه در‌ این جلسه رویکرد سرگروه های آموزشی در سال تحصیلی جدید را "رویکرد تحولی" عنوان و تشریح نمود: رویکرد تحولی برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، همه برنامه ها و فعالیت های ما باید در راستای ساحت های ششگانه، چرخش های تحول آفرین و خرده نظام های این سند مهم و راهبردی باشد. تدوین نقشه یاددهی و یادگیری در دوران کرونا توسط همکاران ما یک رویکرد تحولی بود و انتظار داریم سرگروه های محترم آموزشی امسال نیز در زیست بوم جدید و شرایط موجود برنامه ریزی درستی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: گروه های آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به عنوان مرجع بوده و به دنبال رفع اشکالات در سیستم آموزشی،تدریس همکاران،کتب،محتوای آموزشی و...باشند؛ یعنی اگر‌ همکاری در جایی احساس نمود که محتواهای لازم آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد، گروه های آموزشی نسبت به تهیه آن محتویات اقدام عاجل به عمل آورند. مرجع بودن،تولید محتوا،ابتکار، خلاقیت و..‌.به خودی خود بوجود نمی آید. سرگروه آموزشی باید تسلط کافی بر موضوعات آموزشی و پرورشی داشته باشد.

وی همچنین موضوع "پژوهش" را حائز اهمیت دانست و در ادامه عنوان نمود: موضوع پژوهش امروزه در فعالیت های آموزشی و پرورشی کمتر مشاهده می شود. پژوهش را باید به این حوزه وارد کنیم و در بسیاری از موضوعات مهم آموزش و پرورش کار پژوهشی انجام داده و خروجی آن را به عنوان یک الگو در میان مدارس ارائه دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیار خرسندیم که ما بهترین معلمان را در شهرستان کلات داریم و امیدواریم این آغاز با همکاری و همت شما عزیزان پایان بسیار خوبی داشته باشد که قطعا اینگونه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار