رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز به مناسبت روز جهانی ناشنوایان:

عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان است

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت هر سال سی ام سپتامبر به عنوان «روز جهانی ناشنوایان» نام‌گذاری شده است. هدف از این نام‌گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاستمداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان است

عباس کشاورز، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ضمن تبریک روز ناشنوایان و آغاز سال تحصیلی جدید به کودکان و دانش آموزان ناشنوا، خانواده ها و معلمان این عزیزان، از همه نهادها و ارگان های دولتی و غیردولتی خواست تا در رفع مشکلات این قشر از جامعه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: ناشنوایان در مقایسه با دیگر افراد جامعه مشکلات زیادی را در زندگی روزمره خود دارند. اگر مشکل شنوایی جدی وجود داشته باشد هرگز زبان را یاد نمی گیرند و در نهایت نمی توانند خوب تفکر کنند.

کشاورز بیان کرد: با نگاهی به تاریخ، متوجه می شویم هرگز فرد نابینایی نبوده که محدودیت او مانع از تحصیل و تفکرش شود، اما فرد ناشنوا به دلیل عدم وجود ورودی های اطلاعاتی به سختی زیاد می تواند مدارج علمی بالا را طی کند. عدم آشنایی جامعه با زبان اشاره و عدم توانایی در برقراری ارتباط این قشر با دیگر افراد از جمله نادرستی ارتباط ها، جریان اجتماعی شدن و همچنین تعلیم و تربیت از مهم ترین مشکلات ناشنوایان است که آنان را دچار مشکل می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اببرز در پایان سلامتی و موفقیت کودکان و دانش آموزان ناشنوا را از درگاه احدیت خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار