اختصاص ۹۵۲ میلیارد تومان برای تعمیر اساسی ۱۷۰ واگن مترو و ۶۸۰ اتوبوس شهری

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ضمن تأکید بر محدودیت ظرفیت اورهال روزانه مترو و اتوبوس، تعداد واگن‌هایی را که بازسازی کامل آن‌ها تا ۱۷۰ روز باقی‌مانده پایان سال امکان‌پذیر است، روزانه یک دستگاه و حداکثر ۱۷۰ دستگاه و تعداد اتوبوس‌هایی را که بازسازی آن‌ها در مدت‌زمان باقی‌مانده از سال ممکن است، روزانه ۴ دستگاه و حداکثر ۶۸۰ دستگاه‌ اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۹۵۲ میلیارد تومان برای تعمیر اساسی ۱۷۰ واگن مترو و ۶۸۰ اتوبوس شهری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید‌جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری در دوره گذشته با بی‌مهری مدیریت شهری مواجه بود و از تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های موجود کاسته شد، گفت: ضعف در نگهداشت، سبب شد که علاوه بر کاهش کمیت، کیفیت ناوگان نیز تنزل کند و این عوامل در کنار شیوع کرونا، دست به دست هم دادند تا در دو سال و نیم اخیر، تعداد سفرهای روزانه با وسایل نقلیه عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به زیر دو هزار دستگاه و آمار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از ۸۰۰ هزار سفر تنزل یافته است، افزود: از حدود ١٥٠٠ دستگاه واگن متروی تهران، نزدیک به نیمی از آنها نیز نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی)هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی باید در قالب برنامه‌های میان‌مدت دنبال شود اما برای عبور از وضعیت اورژانسی حمل و نقل شهری که عموماً در نیمه دوم سال، مسائل و مشکلات آن افزایش می‌یابد، می‌توان با تزریق مبلغی به مراتب کمتر از هزار میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی را احیاء نمود، اظهار کرد: این مبلغ در مقیاس بودجه‌های رایج برای اجرای مأموریت‌های کلیدی مدیریت شهری، رقم قابل توجهی به شمار نمی‌‌آید و تنها حدود دو درصد از بودجه سال ١٤٠١ شهرداری تهران را شامل می‌شود اما با آن تا پایان امسال می‌توان کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به شهروندان در ناوگان حمل و نقل همگانی را به صورت محسوسی ارتقاء داد.

تشکری هاشمی در مورد پیشنهاد اختصاص اعتبار ۹۵۲ میلیارد تومانی به حمل و نقل شهری، توضیح داد: در حال حاضر، ۷۰۰ دستگاه واگن نیازمند اورهال است که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه واگن، ۳ تا ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر آن، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را نیز در صورت اورهال می‌توان وارد خطوط کرد که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر محدودیت ظرفیت اورهال روزانه مترو و اتوبوس، تعداد واگن‌هایی را که بازسازی کامل آنها تا ۱۷۰ روز باقی‌مانده پایان سال امکان‌پذیر است، روزانه یک دستگاه و حداکثر ۱۷۰ دستگاه و تعداد اتوبوس‌هایی را که بازسازی آنها در مدت‌زمان باقی‌مانده از سال، ممکن است، روزانه ۴ دستگاه و حداکثر ۶۸۰ دستگاه، اعلام و خاطرنشان کرد: برای اورهال ۱۷۰ دستگاه واگن، ۶۸۰ میلیارد تومان و برای تعمیر اساسی ۶۸۰ دستگاه اتوبوس نیز ۲۷۲ میلیارد تومان و در مجموع ۹۵۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار