رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

گزارش هزینه‌‌کرد شهرداری در اربعین نهایی نشده است؛ استقبال از پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی اربعین

تهران (پانا) - رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره ‌برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین امسال و پیشنهاداتی که برای برگزاری بهتر آن مطرح شده، توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
گزارش هزینه‌‌کرد شهرداری در اربعین نهایی نشده است؛ استقبال از پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی اربعین

احمد علوی در گفت‌وگو با پانا درباره پیشنهادی که در صحن شورا برای آسیب‌شناسی مراسم اربعین و مراسم‌های مشابه که از سوی وی مطرح شده بود گفت: «این اتفاق به‌قدری بزرگ بود که نقص‌ها و کاستی‌ها در آن کمتر دیده می‌شود. در برهه زمانی محدودی جمعیت بالای 21 میلیون در یک مسیر مشخص حرکت کنند و همگی به پذیرایی، اسکان و درمان نیاز داشته باشند. طبیعی است مدیران کنونی اولین بار بود که این برنامه را اجرا می‌کردند و برخی موارد برای آنها جدید بود اما در مجموع ناهماهنگی کلی در اجرای برنامه‌ها وجود نداشت.»

وی ادامه داد: «پیشنهادی که برای آسیب‌شناسی مطرح کردم به دلیل این بود که خدمات‌رسانی در دوره‌های بعد بهتر شود. از نگاه من مسئولیتی که بر عهده مدیریت شهری بود، خوب پیش رفت ولی در نظر نگرفته بودیم که عراق کشوری است که هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ تروریسم دچار مشکل و آسیب است. به یک باره جمعیت عظیمی می‌خواست از مرز ایران وارد این کشور شود و مرزهای عراق نیز امکان گیت‌های ورودی را نداشتند چه برسد به اینکه پذیرایی کنند و اسکان دهند. این مواردی بود که بر عهده دولت ما بود و دولت باید این‌ها را تدبیر می‌کرد.»

علوی با اشاره به اینکه مسئولیت‌هایی که بر عهده مدیریت شهری بود چه در مرزها، چه در نجف و کربلا و چه در مسیر مناسب بود، گفت:‌ «البته نباید به خدماتی که داده شد، راضی باشیم. همیشه باید به‌دنبال این باشیم که کیفیت خدمات را بهتر کنیم و شهروندان در آرامش بیشتری از این مراسم بازگردند. به همین دلیل خواهشی که از دوستان داشتم این بود که تا هنوز ذهن‌ها درگیر موضوعات اربعین است این آسیب‌شناسی را انجام دهند و پیشنهادهای‌شان برای اینکه سال بعد خدمات‌رسانی بهتر شود مکتوب کنند.»

این عضو شورای شهر تهران درباره پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی اربعین که از سوی شهردار تهران مطرح شده است، گفت: «دبیرخانه دائمی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد و با این موضوعات موافقیم و باید در صحن شورا مطرح و مجوزش را بگیرند و توضیح دهند منظورشان از دبیرخانه دائمی چیست زیرا باید مباحث مالی و نیروی انسانی در نظر گرفته شود.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های اتوبوس‌ها که تا مدتی مجوز فعالیت نداشتند، توضیح داد:‌ «تا آنجا که من اطلاع دارم به واسطه اتفاقات سیاسی که در عراق پیش آمد، برخی توافقات تغییر کرد و به اتوبوس‌های ما اجازه دادند تا شهر کوت وارد شوند و بیشتر از آن اجازه ندادند. در آنجا مشکل گازوئیل داشتیم و ورود گازوئیل به کشور عراق کار سختی بود.»

علوی درباره اینکه آیا اعتبار پیش‌بینی شده برای مراسم اربعین افزایش داشته است یا خیر گفت: «‌30 میلیارد پیشنهاد خود شهرداری تهران بود. باید منتظر باشیم شهرداری تهران گزارش مالی خود را ارائه دهد تا ببینیم این 30 میلیارد کفاف داده یا نه. این اعتبارات یک قطره از دریای هزینه‌های آنجاست ولی ما که همه هزینه‌های مجموعه این رستاخیز را نمی‌دهیم. درباره مسائل مالی باید اجازه دهیم شهرداری تهران جمع‌بندی نهایی را انجام دهد. شاید این اعداد و ارقام خیلی واقعی نباشد به جهت این که تجربه اول‌شان بوده و شاید اعداد و ارقام بالا و پایین باشد اما به نظر همین حدود که مصوب شد، هزینه‌ها انجام شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار