وزیر آموزش و پرورش در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد:

برای جلوگیری از فرسایش کودکی، لزوم هدایت دانش‌آموزان در جهت استعدادهای آنها ضروری است

ملارد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد ضمن اشاره به پدیده فرسایش کودکی بیان کرد لازم است اولیای دانش‌آموزان، نظرات خود را به دانش‌آموزان تحمیل نکنند و آنها را به سوی استعداد و علایق‌شان هدایت کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برای جلوگیری از فرسایش کودکی، لزوم هدایت دانش‌آموزان در جهت استعدادهای آنها ضروری است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دبستان کوثر ملارد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ۵۰۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز، بیان کرد: امروز ۶۸۰۰۰ مدرسه ابتدایی میزبان دانش‌آموزان پایه اول هستند و امیدواریم این دانش‌آموزان با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین مبنی بر تحکیم و ارتقاء دانش‌ بنیان و معرفی مکتب شهید سلیمانی که در اجلاس سران یونسکو که توسط رییس جمهور هم مطرح شد، تربیت شوند.

وی خطاب به معلمان، اولیا و مسئولین گفت: در نتیجه تغییرات سریع در فناوری‌های جدید، موقعیت کودکی دچار بحران شده و متأسفانه بین دوره کودکی و بزرگسالی فاصله‌ای وجود ندارد.

نوری افزود: با توجه به این پدیده ناخوشایند، تحقیقات بسیاری با محور کودکان در جهت حل این معضل انجام شده و نتیجه این بود که کودکان فراموش شده هستند چرا که بزرگسالان به‌ دنبال این هستند که خواسته‌های خود را به کودکان تحمیل کنند.

وی تأکید کرد: کودکان به دلیل اقتضائات سنی، توانایی بالاترین خلق سرمایه را دارند، اما به دلیل خودخواهی والدین و هدایت نادرست، دچار ناکامی و تعارض می‌شوند. خوشبختانه در کشور ایران این مشکل شناسایی شده و با توجه به وجود ۲۷ درصد جمعیت کودکان در ایران، والدین باید مراقب باشند بچه‌ها در دام بنگاه‌های اقتصادی نیفتند و فقط با متخصصین تعلیم و تربیت مشورت کنند.

نوری تأکید کرد: مدرسه اولین نهاد رسمی در تربیت است اما اگر خانواده‌ها به مدرسه کمک نکنند، سیاست مردمی‌سازی و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین محقق نمی‌شود و این مهم، از طریق برنامه‌های ارتقاء تربیت معلم، عدالت تربیتی، اجرای سند تحول بنیادین و شناسایی مدارس تحولی، احیاء انجمن اولیاء و مربیان و ترمیم نقایص آموزش مجازی انجام می‌شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار